Avatar billede mogli Nybegynder
15. november 2006 - 15:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

brug af <base href=> ifb. webmailprogrammer

i forbindelse med at vi skal sende nyhedsbrev igennem vores CMS system, vil vi benytte os af <base href="min side"> imellem <head></head> tagget, da tilføjelse af links, billedstier osv, kun indsætter <a href="/default.aspx?...." i koden. Dette virker også fint nok, så længe man kun surfer rundt på sitet. men så snart at nyhedsbrevet bliver sendt ud, kan nogle af modtagerne ikke se billeder, bruge links osv, da <base> simpelthen bliver fjernet.
Kan man gøre noget andet mht. den relative sti til et site, da vi ikke har mulighed for at hard-code stien ind på hvert link. kan se at man fra IE 7.0 ikke understøtter at sætte <base> ind under <body> tagget.
Avatar billede saudoo Nybegynder
17. november 2006 - 14:13 #1
Du kan jo køre et replace på al din indhold:
"<a href="" med "<a href="dinsti/" istedet.. :)
Avatar billede mogli Nybegynder
20. november 2006 - 11:52 #2
vil faktisk godt give point for det svar. vi havde selv overvejet det, men ønskede mere en løsning hvor man kunne rette i selve aspx-siden. men vi var nødt til at rette i selve kildekoden for at få det til at du som ønsket. Så nu bliver der lavet en body.Replace(....) inden den bliver sat som body i mailen. og så lige med lidt filtrering på om det var et intern eller eksternt link. Så du kan bare lige ligge et svar.
Avatar billede saudoo Nybegynder
21. november 2006 - 16:16 #3
Det er nu en skam det andet ikke virker, det jeg skrev var jo valg nr. 2, næstefter en <base> der virker. :\

Men i det mindste er det ikke noget brugerne vil ligge mærke til, om man gør det ene eller det andet. :)

Siger mange tak.
Avatar billede mogli Nybegynder
21. november 2006 - 16:31 #4
Jamen velbekomme da. og ja, bare det dur for brugerne uden at de selv skal lave alt muligt inden de kan afsende nyhedsbrevet.