Avatar billede lindsom Nybegynder
15. november 2006 - 12:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opkobling af XP til internet gennem LAN

Hejsa derude,

Efter formatering og installation af XP, forsøger jeg at koble mig på internettet uden held. Jeg kunne tidligere bare trække et net-kabel fra min router til PC nr. 2 og så var jeg kørende, men efter reinstalleringen lykkedes det ikke. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg kan gøre?

Mvh lindsom
Avatar billede hcma Novice
15. november 2006 - 12:58 #1
måske dette:
Download en patch fra MS som kan genskabe din LAN-forbindelse til internettet, hvis den røg i.f.b. med installering af SP2
  http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
Avatar billede lindsom Nybegynder
15. november 2006 - 13:09 #2
Mit problem opstod da jeg fik virus måtte formatere harddisken. Jeg måtte installere 98 før XP da det skulle køres fra dos. Herefter virker det som om at XP vil have mig til at oprette kontakt til internettet via modem og ikke via LAN. Så det er ikke opstået i forbindelse med installering af SP2. Men tak for det hurtige svar.

Mvh lindsom
Avatar billede nva Praktikant
15. november 2006 - 13:14 #3
Under kontrolpanel - netværksteder - opret ny netværksforbindelse.
Avatar billede lindsom Nybegynder
15. november 2006 - 13:27 #4
Men hvilken en type af netværk skal jeg vælge da jeg jo ikke vil oprette en dial-up forbindelse?
Avatar billede nva Praktikant
15. november 2006 - 14:32 #5
Jeg sidder ved en XP Pro og ved ikke om det er det samme som din, men du skal nok vælge den 1. mulighed 'Oprette forbindelse til internettet' - 'opret forbindelse manuelt' og 'opret forbindelse ved hjælp af bredbånd....'
Avatar billede lindsom Nybegynder
15. november 2006 - 14:44 #6
Det er også en XP Pro, men i engelsk udgave. Jeg prøver det du skriver og krydser fingre. Det mest underlige er at jeg slet ikke behøvede alt dette sidste gang jeg opgraderede. Der skulle jeg bare placere netsikket og så var den bare fjong..
Avatar billede nva Praktikant
16. november 2006 - 11:05 #7
Respons?
Avatar billede lindsom Nybegynder
16. november 2006 - 12:07 #8
Jeg forsøgte det du skrev, men det lykkedes ikke. Efterfølgende måtte jeg sande at der var adskillige komponenter, hvor drivere ikke var installeret. Så jeg antager at installering af disse drivere vil løse mit problem. Så vil det du skrev nok lykkedes.

Foreløbig tak for hjælpen!