Avatar billede dpp83 Nybegynder
15. november 2006 - 12:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Deploy RIS riprep image til VM-maskine med mindre "harddisk"

Hej derude,

Jeg har et RIPrep RIS image som jeg gerne vil deploy'e til en virtuel VMware maskine for at lave nogle tests.
Jeg får dog ikke lov til at skrive mit RIPrep image til den virtuelle maskine, da den plads jeg har allokeret min VM ikke svarer til størrelsen på den harddisk som jeg i sin tid lavede mit RIPrep image fra (48GB).

Er der nogen mulighed for at komme udenom denne "begrænsning", eller er der mulighed for, når man laver sit RIPrep image, at gøre så den ikke bruger "hele" harddisken, men kun de 5 gb som imaget reelt fylder?

På forhånd tak
Avatar billede karser Nybegynder
15. november 2006 - 12:45 #1
Ikke så vidt jeg ved...

Det er et af de ting man skal være opmærksom på, når man benytter RIPrep til at lave images. Man skal altid sørge for at lave partitionerne så små som muligt! RIPrep kan nemlig godt bruge en større partition end den oprindelige... Bare ikke en mindre! :o)

Så du må lave en ny deploy på en maskine med plads, og så lave en ny RIPrep hvor du benytter en mindre partition! ;o)
Avatar billede dpp83 Nybegynder
27. november 2006 - 09:13 #2
Takker for svaret :)
Så må jeg bare igang med at lave nye RIPreps..øv bøv.

Hvis du vil have point må du lige smide et svar :)
Avatar billede karser Nybegynder
27. november 2006 - 11:56 #3
;o)