Avatar billede heyde Nybegynder
15. november 2006 - 11:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows XP brugt som server mister forbindelse til netværk

Hej med jer

Jeg har tidligere haft oprettet denne tråd i et andet forum, men det er vist her, det hører hjemme.

Jeg har et trådløst netværk sat op med en Linksys WAP54G router, som kører med DD-WRT (www.dd-wrt.com) firmware v. 23.

Netværket kører for det meste helt fint for mig med både stationære og bærbare maskiner. Der er dog et enkelt problem:
Jeg mister nogle gange forbindelsen til den Windows XP maskine, jeg har sat op som fil- og musikserver. Den kører for sig selv uden skærm, så jeg tilgår den via Remote Desktop. Pludseligt kan jeg dog ikke tilgå den. Hverken med Remote Desktop, eller via mappede drev.

Hvad kan være årsagen til, at den forsvinder fra netværket, og hvad kan jeg gøre, for at det ikke sker?

Der er desværre for langt fra min router til serveren, til at jeg kan trække et kabel til den :-(

Jeg ser frem til at høre fra jer!
Avatar billede kenp Novice
15. november 2006 - 17:24 #1
dvs den er mere end 100 meter væk fra din router.
Avatar billede heyde Nybegynder
15. november 2006 - 22:59 #2
Den er en del tættere på en 100 meter, og når jeg er logget ind på den, ser forbindelsen også ganske ok ud.
Kan man evt. ikke få et program, som sørger for, hele tiden at holde forbindelsen kørende? Jeg har prøvet med et program, der pinger en ip med et bestemt interval, men det hjælper ikke meget...
Avatar billede kenp Novice
15. november 2006 - 23:13 #3
nu ved jeg ikke om det er bestemte interval.. Men jeg ville ikke vælge trådløs til en server under nogen omstændigheder. da noget så simpelt som en microovn, trådløstelefon, mobiltelefon mv. kan sørge for at din forbindelse ryger. du kan INTET gøre for at den vil holde forbindelsen.

Eneste løsning træk et kabel.
Avatar billede heyde Nybegynder
16. november 2006 - 10:51 #4
Det er desværre også den løsning jeg er nærmest. Måske jeg bare skal få fat i en maskine, der er så lydløs, at den kan stå i stuen, hvor routeren er...

Kender I lige til nogle gode og ultra-lydløse og ikke nødvendigvis super-duper kraftige server-produkter, jeg kan bruge?
Den skal bruges som fil server, have et musikstreaming-program kørende, og måske noget apache og mailserver.
Avatar billede kenp Novice
16. november 2006 - 15:58 #5
jeg startede på den måde med en 500 mhz passivt kølet compaq maskine (der var 1 blæser i hele systemet og jeg hørte den ikke) og den klarede alle opgaver som du skriver.. men du skal være opmærksom på at det nok er harddiske som larmer mest.. Men du kan jo bygge dig en selv.. med et godt kabinet, lydsvag køler, passiv kølet strømforsyning, og harddiske i gummi ophæng.
Avatar billede heyde Nybegynder
16. november 2006 - 16:26 #6
Yes, det tror jeg, at jeg vil gøre.
Du skal have tak for inputtet, smid lige et svar...
Avatar billede kenp Novice
16. november 2006 - 18:24 #7
.