Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 12:21 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Hardisk bibber..

Jeg har en hardisk der er begyndt at bibbe efter at jeg er kommet til at tage det hvide hunstik ud-hvad gør jeg.Hilsen Poul12
Avatar billede seider Nybegynder
21. maj 2001 - 12:22 #1
sætter den i igen
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. maj 2001 - 12:26 #2
LOOL
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 12:29 #3
Svar til Seider!
Den er i!
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 12:31 #4
svar til Bundgaard!
Hvad betyder LOOL
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 12:32 #5
Bibber den stadig?
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 12:33 #6
Ja
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 12:34 #7
Hvorfor tog du det hvide (jeg formoder det er det brede) stik ud.
Hvis du ikke skal bruge HD så tag både det brede og strømmen fra.
Avatar billede exodusdk Nybegynder
21. maj 2001 - 12:34 #8
Eftersom stikket er strømkablet, tror jeg ikke det er hdd\'en der bipper... :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 12:35 #9
Kommer bibbet fra HD eller den indbyggede højtaler?
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 12:35 #10
jeg troede man bare kunne sætte det i igen
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 12:37 #11
Nu må vi lige ha\' styr på dette her, vil det sige at den også bibber når du sætter stikket tilbage.
Er bipbbet konstant eller bibber den et antal gange?
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 12:39 #12
Hvad skal jeg gøre?Uanset hvor bibbene kommer fra?
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 12:40 #13
Den bibber 3-4 og så et lille bib og så sker der ikke mer\'
Avatar billede exodusdk Nybegynder
21. maj 2001 - 12:40 #14
Bipper den når du tænder computeren, eller kan den overhovedet tændes??
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 12:42 #15
Hvis bibbet kommer fra højtaleren er der noget galt i systemet, ikke nødvendigvis fra HD.
Det kunne tænkes at du har sat stikket til HD forkert, en RAM fejl, en blæser der ikke kører.
Der er forskellige muligheder, derfor er det vigtigt at vide om det er systembib og om det er med et bestemt interval.
Ved en normal start skal der kun komme et bib.
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 12:43 #16
Den bibber når jeg tænder computeren.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 12:44 #17
Hvis du tager begge stik ud af HD så kan det ikke være HD\'en, så er der noget galt på dit motherboard.
Avatar billede exodusdk Nybegynder
21. maj 2001 - 12:44 #18
Starter computeren ellers normalt op..?
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 12:45 #19
Bibbene er med interval!
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 12:47 #20
Computeren starter slet ikke op den bibber bare når jeg tænder den!
Avatar billede exodusdk Nybegynder
21. maj 2001 - 12:48 #21
Og intet andet end HDD\'en er blevet rørt...?
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 12:49 #22
Nej- intet andet er blevet rørt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 12:51 #23
For ikke at rode for meget rundt må du svare rigtigt på spørgsmålene.
Du har fastslået at bibbene er regelmæssige (3-4 gange). Nu skal du svare på følgende:
Er den HD du siger der bibber, dit Bootdisk (C:)
Hvis ikke, bibber den så stadig når du har taget den helt fra?
Kan du starte PC uden den famøse HD?
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 12:55 #24
Ja det er min Bottdisk!
Jeg ved ikke om den bibber når jeg har taget den helt fra!
Jeg har ikke prøvet at starte uden HD!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 12:55 #25
Så langt, så godt.
Næste spørgsmål er:
Ser du noget på skærmen når den bibber?
Har du flere HD?
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 12:56 #26
Nej jeg ser ikke noget på skærmen!
Jeg har ikke flere HD!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 13:01 #27
Så er du nødt til at sætte HD til igen, men husk at vende det brede stik rigtigt, den farvede stribe skal sidde i nr. 1 på både motherboard og HD.
Det lille stik kan kun vende en vej, så hvis du har vendt det lille stik forkert (voldtaget det på plads) så er din HD stået af.
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 13:04 #28
Begge stik er i både det store og det lille og det er ikke voltaget på plads.!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. maj 2001 - 13:10 #29
poul12>>Laughinh Out Loud
Avatar billede exodusdk Nybegynder
21. maj 2001 - 13:10 #30
Og det virker ikke?
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 13:12 #31
nej overhovedet ikke-pis!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 13:13 #32
Det er og skal også være svært.
Hvis du stadig ikke kan få den i gang må du prøve dig frem med at tage nogle enheder fra, 1 ad gangen.
Det sker en gang imellem at man kommer til at skubbe til noget når man er inde og rode.
Se lige efter at din CPU sidder rigtigt, at kølerblæseren kører og har ordenlig kontakt til CPU.
Bibbene fortæller at noget er galt, men jeg har ikke lige nu noget ved hånden der fortæller hvad et vist antal bib betyder. I nogle manualer for motherboard står der hvad de betyder!
Avatar billede exodusdk Nybegynder
21. maj 2001 - 13:14 #33
\"Det brede stik\" sidder også godt fast på bundkortet...?
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 13:22 #34
ja også det sidder fast!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 13:28 #35
Har du mulighed for at låne en HD.

Jeg har kigget i nogle af mine gl. mob manualer og der stod selvfælgelig ikke noget om de bib.
Jeg søger videre.
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 13:31 #36
Nej jeg har ikke mulighed for at låne en anden HD!
Tak!Fordi du gider lede videre!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 13:39 #37
Jeg har været inde på en side med en forklaring på engelsk, den kommer her:

The Error Beep Codes are
(the number refers to the number of beeps):
Error
Number: Number
of
beeps Error Description:
1 1 Refresh Failure - The memory refresh circuitry on the SBC is faulty
2 2 Parity Error - You have set the Parity Checking Option ON in the BIOS Set-UP, and a memory parity error has been detected
3 3 Base 64KB Memory Failure - Memory failure in the first 64KB of memory
4 4 Timer Not Operational - Memory Failure in the first 64KB of memory or Timer 1 on the SBC is not functioning
5 5 Processor Error - The CPU generated an error
6 6 8042 - Gate 20 Failure - The Keyboard Controller (8042) may be bad. The BIOS cannot switch to Proted Mode
7 7 Processor Exception Error - The CPU generated a General Exception Error
8 8 Display Memory Read/Write Error - The System Video Adapter is either missing or its memory is faulty. Also: C-MOS Memory contents may be bad. This is not a fatal error. Try to re-boot with the \'Esc\' Key held down while you turn on Power (686LCD boards), or try to disengage the C-MOS Battery (insert a piece of paper between the battery and one of the end-terminals) for 5 minutes and then re-boot. You\'ll need a CRT connected to the VGA output on the board!
Both of these actions should force the computer come on in the BIOS default state, and you\'ll now have to go into BIOS Set-Up (hit the \'Del\' Key as soon as the first text appears on the screen) and re-set all C-MOS values.
9 9 ROM Checksum Error - The ROM checksum value does not match the value encoded in the BIOS
10 10 C-MOS Shutdown Register Read/Write Error - The shutdown register for C-MOS RAM failed
11 11 Cache Error/External Cache Bad - The external Cache Memory is faulty

The computer may also pass the POST hardware test, and be able to complete the boot process, but still find non-critical errors. In this case a message will be shown of the attached CRT:
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 13:40 #38
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 14:20 #39
Tak- jeg prøver-der er nogle muligheder!
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 14:24 #40
Men den bibber uanset-jeg har prøvet at tage det hele fra og sat det på igen men den bibber stadigvæk 3-4 bib og et kort.Men jeg prøver lige og tjekker dette her på engelsk.Selvom jeg ikke tror der sker noget.Men det kommer et eller andet sted fra.????????????????????
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 14:34 #41
Mon det hjælper at skille hele lortet ad og se om det hjælper?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 14:53 #42
Du kan jo prøve, har du manual på mobo?
Pil alle enheder ud der har et kabel til mobo(du behøver ikke at fjerne dem fysisk fra kabinettet).
Du skal lade stikket fra Power Supply (PS) sidde i mobo, herefter sætter du en ting i ad gangen og slutter kabler til, du kan også tage Cpu ud og starte pc\'en. Og sådan bliver du ved til du hører bippet igen. Noter dig ved hvilken enhed der starter bibbet.
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 15:38 #43
Jeg fandt fejlen!Det var en ledning som jeg ikke havde set som var skyld i hele misseren.Men tak for jeres gode råd!
Hvordan gør jeg for at dele point ud?For det fortjener i!
retaxes og exodusdk.
Avatar billede exodusdk Nybegynder
21. maj 2001 - 15:43 #44
Gi\' du bare alle points\'ne til retaxes... Han fortjener dem...
Avatar billede poul12 Nybegynder
21. maj 2001 - 15:51 #45
Ja, det er godt nok-men hvordan gør jeg?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2001 - 17:06 #46
poul12> Du har givet dem til mig for meget længe siden, glad for at kunne hjælpe dig og aT DER IKKE VAR SKET DEN STOR ULYKKE, MAN LÆRER OGSÅ NOGET SELV - HELE TIDEN.