Avatar billede ninjadims Nybegynder
21. maj 2001 - 11:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

undgå at gå på med 2 ISDN linier.(win2k)

her for ca en uge siden opdagede jeg at på mit Eicon isdn modem at den var gået på med 2 linier.. det er efter jeg har fået CC 8 timers inet om dagen...før havde jeg deres flatrate men den linie blev så lavet om.. men problemet ligger i at når jeg skal på nettet med win2k, starter den med at slukke mit eicon modem hvorefter den tænder det igen og opretter forbindelse med 2 linier. Jeg var inde på Eicons hjemmeside hvor jeg læste mig frem til at man skulle gå ind under enhedshåndtering - modem - avanceret hvorefter jeg så kunne vælge hastigheden.. men den stod allerede til 64k og ikke 128.. Jeg prøvede at DL Eicon program til terminal, som er til win98, for at se om jeg kunne kontroller det via det program, men det virkede heller ikke.
men undrer mig over hvorfor den slukker mit modem hvorefter den tænder det og opretter forbindelsen med 2 linier.
Jeg er bruger nu win98 da det er det eneste hvor jeg kan gå på med 1 linie.
på forhånd tak for hjælpen
Avatar billede digiartist Nybegynder
21. maj 2001 - 11:41 #1
Hvordan har nogen råd til at ha isdn go betale mintpris i disse tider. Hvor man kan få Adsl forbindelse på 256 eller mere for 24 opkobling.
Personligt har jeg i nu fem mdr kun betalt regninger tilbage for sidste års isdn opkobling?
Jeg spørger bare
Avatar billede ninjadims Nybegynder
21. maj 2001 - 11:49 #2
heh nu er det sådan at jeg bor langt ude på landet og kan først få adsl kommer først til vores central den 1/10. så jeg er sådan set nødsaget til at betale de 495 for en 64 linie 8 timer om dagen. :(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. maj 2001 - 11:55 #3
Inde i det program der er til Eicon modemet kan du sætte modemet op til kun at gå på med en linie.

Avatar billede ninjadims Nybegynder
21. maj 2001 - 11:57 #4
det program du snakker om findes kun til win98, og det har jeg prøvet at installer i win2k men hjælper ikke... i win 2k skal du gøre det via enhedshåndtering som jeg skriver foroven. men hjælper ikke
Avatar billede ninjadims Nybegynder
21. maj 2001 - 16:54 #5
men håber stadig der er nogen derude som ved hvad man skal gøre:)
Avatar billede drone Nybegynder
22. maj 2001 - 09:09 #6
Avatar billede ninjadims Nybegynder
22. maj 2001 - 11:53 #7
JEG SAGDE
Jeg var inde på Eicons hjemmeside hvor jeg læste mig frem til at man skulle gå ind under enhedshåndtering - modem - avanceret hvorefter jeg så kunne vælge hastigheden.. men den stod allerede til 64k og ikke 128.. Jeg prøvede at DL Eicon program til terminal, som er til win98, for at se om jeg kunne kontroller det via det program, men det virkede heller ikke.

Så det nytter jo ikke at gå derind igen vel
Det er jo et andet sted problemet ligger
Avatar billede pvo Nybegynder
22. maj 2001 - 18:21 #8
hvad står der inde i opsætningen af profiler?
prøv evt v120.
prøv at bruge driveren far eicon (uden PNP),
det virker hos mig, så kan jeg bare bruge 2 kanaler når det er nødvendigt (anden profil med 2 kanaler)
Avatar billede drone Nybegynder
22. maj 2001 - 21:55 #9
Jeg tillader mig at sende dig et klip ovenstående side.:

Det er ikke nok at se efter hvordan dit modem er sat op i enhedshåndtering. Der sætter du kun default opsætningen. Du bør også checke opsætningen i din netværk via modem indstillinger. Er disse anderledes, vil de override din default opsætning.
Bemærk specielt pkt 4. Hvis din netværk via modem indstilling er forskellig fra instillingen i enhedshåndtering, vil du opleve at dit modem laver reset hvergang du ringer op. (Her er vist noget du kan genkende.)

Bemærk også pkt. 2. Opsætningen i enhedshåndtering overrider en evt indstilling lavet via GUI (Det terminal progrm du så gerne vil have fingrene i, vil altså ikke hjælpe dig).

1. This \'default modem configuration\' determines the default protocol that will be used by a dial-up networking connection that you create using the DIVA TA.

2. The \'default modem configuration\' overrides the configuration that you make in the Eicon GUI configuration tools.

3. The \'default modem configuration\' can be overridden by settings on the dial-up connection.  So while your default setting might be \'PPP (64k)\' and most connections that you create use this default, you can create a dial-up connection that overrides this setting and specifies, for example \'PPP (128k)\' - sometimes called \'Multi-link\' or \'MLPPP\'.

4. If the dial-up connection overrides the protocol setting specified in the default configuration, then every time you make an ISDN call there will be a short delay while the DIVA TA protocol is set to the new value.  After each call, the protocol will be set back to the default value again.  Therefore, it is a good idea to make the default protocol the one that you use most often.

Ps. Vil du have hjælp, så hold tonen derefter!
Avatar billede ninjadims Nybegynder
23. maj 2001 - 14:45 #10
takker drone:) men kan du ikke lige præcist sige hvad jeg skal gøre så? du ved gå inder under det og det..

Avatar billede ninjadims Nybegynder
23. maj 2001 - 14:46 #11
for det er jo derfor at mit modem slukker, det er fordi det bliver resat.
Avatar billede ninjadims Nybegynder
24. maj 2001 - 00:13 #12
takker for dit svar drone det hjalp
Avatar billede drone Nybegynder
24. maj 2001 - 08:57 #13
Jamen selv tak!

Fik du det til at virke, eller vil dustadig gerne have en vejledning ?
Avatar billede ninjadims Nybegynder
25. maj 2001 - 09:16 #14
ja jeg fik det til at virke, og det var lige det problem....tak igen