Avatar billede m_p55 Nybegynder
14. november 2006 - 12:01 Der er 4 kommentarer

PC højtalere til TV støjer

Jeg har lige anskaffet LCDtv men var skuffet over lyden i de indbyggede højttalere. Da jeg ikke lige kan overskue at købe surroundsystem valgte jeg at købe et 2.1 højttalersystem fra AltecLansing og koblede til. Subwooferen står under tv'et og satelithøjttalerne står på TVsoklen.
Problemet er at der kommer signalstøj fra fjernsynets tuner, da højtalersystemet ikke er skærmet ret godt. Jeg kan afhjælpe noget ved at flytte lidt rundt på højttalerne men det høres stadig. Er der nogen måde man kan afskærme på så man undgår denne støj?
Avatar billede dragox05 Nybegynder
14. november 2006 - 12:53 #1
strømforsygningen og selve bassen/magneten, væk fra såkaldt jern/radiator og fjernsynet
Både højtalere og sub skal ca stå 1 meter væk fra tvet, husk strømforsyningen skal også ligges lidt væk
Avatar billede m_p55 Nybegynder
14. november 2006 - 13:33 #2
Ja, jeg er helt klar over at man burde fjerne højttalere fra fjernsynet, men ideeen i mit setup er var at enhederne kunne stå ved/under fjernsynet så jeg havde et rimeligt stereobillede. TV'et står på en kasse med hjul som jeg kører rundt efter hvor jeg sidder/ligger, så det duer ikke hvis det højttalersystemet står ovre ved væggen.
Mit spørgsmål er om man kan afskærme den enhed i den ene sattelithøjttaler der modtager støj. Vil staniol have afskærmenende virkning?
Avatar billede dragox05 Nybegynder
15. november 2006 - 23:16 #3
jeg tror blot det vil blive værre..
Jeg kender ikk lige noget der kan afskaffe magtismen..
Avatar billede m_p55 Nybegynder
04. december 2006 - 11:25 #4
Ja, her snart 3 uger efter jeg bragte spørgsmålet på bane har jeg selv fundet årsagen til problemet. Det var senderen i stationen til min trådløse fastnettelefon der skabte støjen. Så det er bare at slukke den når jeg vil have ekstern lyd på TV'et, men det løser ikke et andet, mindre problem: Subwooferen udsender en meget lav, konstant brummen . Det høres ikke når jeg ser TV, kun når jeg skruer helt ned for lyden. Er der nogen gæt på om det kan afhjælpes?