Avatar billede larsajensen Nybegynder
13. november 2006 - 18:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vista - og java

I forlængelse med et tidligere indlæg om java og vista.

Mit spørgsmål er: Vil Vista og java 1.4.2 være inkompatible ? Med andre ord: Skal man oversætte fra java 1.4.2 til 6'eren ?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
13. november 2006 - 18:39 #1
> Vil Vista og java 1.4.2 være inkompatible ?
Ja, java 1.4.2 vil ikke køre på Vista, det vil til gengæld den nye Java 6.0.

> Med andre ord: Skal man oversætte fra java 1.4.2 til 6'eren ?
Nej, for nye java versioner kan altid køre kode fra gamle versioner uden at noget skal ændres. Således skal Java 6.0 uden problemer kunne køre kode oversat til Java 1.4.2.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2006 - 18:42 #2
jeg ved ikke om Java 1.4.2 vil virke paa Vista

men jeg er 99.5% sikker paa at din Java applikation som virker paa 1.4.2 ogsaa vil
virke paa 1.6 (alias 6)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
13. november 2006 - 18:45 #3
Ja, jeg skal måske også passe på med at sige alt for skåsikkert at java 1.4.2 slet ikke vil virke, men det er i hvert fald sikkert at den ikke indeholder understøttelse for Vistas look and feel, hvilket den nye Java 6 gør...
Avatar billede larsajensen Nybegynder
13. november 2006 - 18:51 #4
Ok, tak for det.

Smid nogle svar.

(Jeg kan godt se, at jeg var upræcis: Spørgsmålet skulle være, om jeg kunne køre min gamle 1.4.2 javakode på java 6 (på vista)).
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2006 - 01:30 #5
schwarz84 var først