Avatar billede borst3000 Nybegynder
13. november 2006 - 17:38 Der er 6 kommentarer

Fra normal router til WLan router virker ikke

Har lige lånt en trådløs router af en kammerat, for at se om det virkede. Det er en Belkin, og den virker perfekt, og det er en 802.11b/g så det skulle heller ikke været problemet.

Jeg har sat netværkskablet fra "speedstream" op i WAN porten på routeren, og så burde det vel virke? Jeg kan også snildt finde den på Mac'en, men internettet virker ikke? Den søger og så hopper den af efter at have prøvet i 5 min.

Har også prøvet med normalt netværkskabel fra den trådløse router og så ind til computeren, men det virker heller ikke.

Har lidt mit internet mistænkt, for ikke at ville arbejde sammen med en trådløs. Har TDC Pro@cces, og det kører med den tilhørende ikke trådløse router (Efficient Networks router, den som man får med når man har TDC pro@cces)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2006 - 00:44 #1
Den trådløse er sat op korrekt ved hjælp af kabel først, ikk?
Avatar billede nva Praktikant
14. november 2006 - 08:32 #2
Det skal være fra LAN til LAN - se her http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp
Avatar billede borst3000 Nybegynder
14. november 2006 - 11:07 #3
Dvs. jeg skal sætte et krydset kabel fra WAN porten på den trådløse til WAN porten på den ikke trådløse router ? Så man faktisk kun bruger den trådløses router som accespoint ?
Avatar billede nva Praktikant
14. november 2006 - 14:17 #4
Det er fra LAN til LAN - IKKE WAN til WAN.
Avatar billede borst3000 Nybegynder
14. november 2006 - 19:06 #5
Intet virker, jeg kan ikke engang komme ind på konfigurations siden på den trådløse, og har prøvet alt det hvd det der link foreslår.
Avatar billede nva Praktikant
15. november 2006 - 07:51 #6
Måske kan www.networkmagic.com hjælpe dig med at komme ind på routeren - der er 30 dages trial. Det er såvidt jeg husker kun deling af foldere og printere, der holder op med at virke efter 30 dage.