Avatar billede hamselv123 Nybegynder
13. november 2006 - 14:07 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Sat 2 skærme til?

Hej
Jeg regner med at få en gammel skærm nu her om ikk så lang tid, også har jeg tænkt på at jeg vil have sat 2 skærme til min computer.
Jeg har et grafikkort i med 2 udgange, så det skulle vel ikk være noget problem ? eller hva ?

Men det der bekrymre mig mest er hvordan jeg skal få det sat til, Jeg vil have den ene skærm til at køre ude i windows, mens jeg fx spiller cs. Sådan at jeg kan se om der sker noget der msn og sådan. Så jeg er fri for at gå ud af spillet. Men kan det overhovdet lade sig gøre uden at mus og tastatur køre over på den skærm som skal vis windows når jeg spiller? Også hvis jeg skal svare fx på msn så skal jeg have mus og tastatur over på den?

Håber i forstår mig :)
Og håber i kan hjælpe?
Avatar billede timmeren Nybegynder
13. november 2006 - 14:32 #1
første spørgsmål , det er intet problem og sætte to skærme til, og du kan sige de skal kører som individuelle skærme, så du har 2 skærme og lege på i stedet for en.

men det med at spille på den ene og have msn på den anden kan blive lidt af et problem, på mange spil, du kan godt spille på den ene skærm, og anden på hvordan det programmeret fiser musen ikke over i den anden skærm, det har jeg dog set nogle spil stadig gør .

men nogle spil skubber også til den ene skærm (ligner det) fordi den ændre opløsningen, så derfor skal du i hvertfald kører samme opløsning inde i spillet.

til sidst, du skal nok smide tanken om at svare på msn, mens du spiller half life 2 f.eks, fordi windows smider half life ned på status linien og venter på du åbner det igen, og det skaber en masse problemer som realt. men du kan sagtes afvente om du får beskeder, og du kan også svare, den lukker bare spillet ( ned ) i mens du svare.
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
13. november 2006 - 14:47 #2
Okey det lyder både godt og skidt... :P Men hvad kunne jeg ellers gøre med den anden skærm ? fordi det er næsten synd at smide den ud.... Hva kunne jeg bruge den til ?
Avatar billede timmeren Nybegynder
13. november 2006 - 15:40 #3
du kan jo sagtens bruge den som en anden skærm, bare det der med at spille og lege msn samtidig, ikke er det nemmeste desværre, men jeg kører 2 skærme og det er super fedt, når man vender sig til det, jeg slukker så den ene skærm når jeg skal spille, hvis det et spil hvor jeg ikke kan bevæge musen over på den,

er det et spil man kan bevæge musen over, slår jeg den fra :)
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
13. november 2006 - 15:45 #4
Hehe okey ... dvs man kan godt bare det ikk er et spil hvor musen køre over på den anden skærm?
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
13. november 2006 - 18:00 #5
Og kræver det et program ?
Avatar billede timmeren Nybegynder
13. november 2006 - 21:55 #6
ja, kan du godt, du kan også på spil hvor musen render over, det er bare lidt svært når man rager op i højre hjørne ;)

nej det kræver ikke et program, når du har sat den til, højre klikker du på dit skrivebord, vælger egenskaber , går under instillinger, og klikker på billedet af skærm nummer 2 . og klikker udvid skrivebordet til denne skærm, eller noget i den stil .

så har du 2.

ved at geforce's software muligvis kommer op og siger, de har registreret endnu en skærm, også kan du også gøre det derfra :)
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
14. november 2006 - 17:07 #7
Nu har jeg gjordt det som du sage :) jeg har lige fået den anden skærm idag :P Men på den anden skærm er det bare et skrivebord hvor der ikk sker noed på, man kan kun se baggrunden der er ikk ikoner og det der...

Hvorfor er det ikke det ?
Avatar billede timmeren Nybegynder
14. november 2006 - 17:50 #8
heh, sorry glemte jeg og fortælle.

nu har du ligesom to skriveborde et primært og et sekundært. det primære ligner din skærm som har du kun 1 skærm, med status linie og alle ikoner, for at få ikoner på den anden skærm, trækker du dem simpelthen bare over.

dog har jeg ikke lige en måde til at få status linien til at kører med over, på en måde der er brugbar, men nu har du altså den anden skærm til at trække ikoner og vinduer over på

du kan ikke trække et maksimeret vindue du er lige nød til at minimere det, også trække det over på den anden skærm og maksimere det ;)

du finder triksnene hen af vejen.
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
14. november 2006 - 17:52 #9
Arrrr nu tror jeg, jeg er ved at fatte det :P takker
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
14. november 2006 - 17:52 #10
Lukker