Avatar billede boeriis Nybegynder
13. november 2006 - 13:58 Der er 15 kommentarer

Hjælp! Computer starter ikke!

Hej! Jeg har det problem at min bærbare computer ganske enkelt ikke vil starte op.
Midt i arbejdet i skolen fik den et kort øjeblik bluescreen med noget tekst på som jeg slet ikke nåede at læse et ord af.
Når jeg så derefter starter den op går den igennem Aceropstarten, men går derefter bare i sort skærm med et blinkende underscore oppe i venstre hjørne?

Nogen der ved hvad jeg kan gøre eller hvad der er galt?
Avatar billede timmeren Nybegynder
13. november 2006 - 14:34 #1
når du starter den op næste gang, så klik en masse gange på F5 , du kommer så ind i en menu, der vælger du start op for last good known konfiguration ,,, det et skud i tågen det har dog hjulpet mange ,, ellers kan det være en masse :)
Avatar billede boeriis Nybegynder
13. november 2006 - 14:37 #2
det vil den ikke engang :( den bipper bare utroligt højt og giver samme resultat som før
Avatar billede timmeren Nybegynder
13. november 2006 - 14:48 #3
du har virkelig lavet noget skidt så, eller microsoft har nok der fejlen ligger, kan du heller ikke komme ind i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede boeriis Nybegynder
13. november 2006 - 14:49 #4
nej slet ikke.
Den går direkte til tilstanden med den hvide markør oppe i venstre hjørne der blot blinker..
Avatar billede severindk Nybegynder
13. november 2006 - 14:53 #5
Prøv at gå ind i bios og sæt tale på..  Kan ikke huske hvad det hedder, og hør om der bliver sagt "CPU failure" når du starter den op igen.. Så ved du jo hvor problemet ligger..
Avatar billede boeriis Nybegynder
13. november 2006 - 14:54 #6
Hvor sætter jeg tale på i Bios?
Avatar billede severindk Nybegynder
13. november 2006 - 15:34 #7
Kommer an på hvilket bunkort du har.. Men led efter "Speech" og enable det...
Avatar billede boeriis Nybegynder
13. november 2006 - 16:48 #8
Hmm den er imellemtiden kommet et skridt videre og siger:

"For Realtek bla bla tal. Gigabit Ethernet Controller
PXE-E61: Media Test Failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM
Operating system not found.

Hvad skal det sige?
Avatar billede boeriis Nybegynder
13. november 2006 - 18:59 #9
jeg har forsøgt at sætte min bærbarsharddisk i min stationære med det resultat at den kan finde et af drevene på min harddisk. selve hoveddrevet meddeler den at "dette drev er ikke formateret. skal drevet formateres nu?" samt at den i egenskaber meddeler at der intet er på drevet?
Avatar billede timmeren Nybegynder
13. november 2006 - 21:58 #10
ja det gør den, microsoft , gætter på du har nogle data du gerne vil redde der på `?
Avatar billede boeriis Nybegynder
13. november 2006 - 22:00 #11
Lige præcis!
Avatar billede timmeren Nybegynder
13. november 2006 - 22:06 #12
har du nogen ekstern harddisk boks ? prøv der i, og siger den det samme, så prøv et andet operativ system, min broders gjorde det i xp, men ikke i vista ;) ... kender desvære ikke lige nogen anden måde
det er noget skidt, tror vi alle har prøvet det
Avatar billede boeriis Nybegynder
13. november 2006 - 22:09 #13
desværre ikke nej..
men det kan være jeg kan anskaffe mig en. indtil videre tak for hjælpen (:
Avatar billede timmeren Nybegynder
13. november 2006 - 22:13 #14
håber det kommer til at virke, jeg spørger lige rundt efter råd ;) så poster jeg hvis jeg finder et
Avatar billede boeriis Nybegynder
13. november 2006 - 22:22 #15
mange tak! ;)