Avatar billede jeffe Nybegynder
13. november 2006 - 13:54 Der er 19 kommentarer

Realtek Vista-driver

Jeg har fået smidt RC2 af Vista ind, og vil egentlig gerne på nettet, underligt nok :)

Jeg kan bare ikke få installeret mit onboard netværkskort. Jeg har et bundkort fra AsRock. Dette:

http://www.asrock.com/product/939A8X-M.htm

Jeg har hentet driver fra forskellige steder, men lige meget har det hjulpet. Det er 32-bit-udgaven af Vista jeg kører.

Nogle, der kan hjælpe?
Avatar billede ladyhawke Novice
13. november 2006 - 14:02 #1
har du prøvet at installere driveren i compatibility mode? (i vista)
Avatar billede jeffe Nybegynder
13. november 2006 - 14:12 #2
Det anede jeg ikke betød noget. Ja, nu brokkede den sig ikke over, at der ikke fysisk var noget netkort, men den kan stadig ikke komme på nettet.
Altså, den ser umiddelbart ud til at installere netkortet rigtigt, men skal man konfigurere et netværk eller lign. selv om man skal hente ip osv. automatisk (jeg har Cybercity, hvor den selv henter ip osv fra DHCP eller hvad det nu hedder)?
Avatar billede jeffe Nybegynder
13. november 2006 - 14:19 #3
Altså, den angiver at jeg har 'limited or no connectivity'...
Avatar billede timmeren Nybegynder
13. november 2006 - 14:38 #4
så er den ikke installeret korrekt prøv følgende

gå ned på windows start ikonet, i start search skriv CMD

skriv  ipconfig

og se om dit ethernet har fået en

ipv4 adress
subnetmast
default gateway
Avatar billede jeffe Nybegynder
13. november 2006 - 14:47 #5
Den har en ip, men ikke subnet og gateway.
Det er bare røv, det her.

Jeg kan ikke finde en driver, som bare fungerer!
Avatar billede ladyhawke Novice
13. november 2006 - 14:52 #6
en driver bestemmer altså ikke din netværksopsætning og når du vælger at køre med beta software, som ikke er frigivet på markedet endnu, så er det forventeligt at man skal arbejde lidt med tingene...

Hvis du ikke kan finde ud af at sætte et netkort op kan du søge på google... hvis det heller ikke hjælper så lad være med at bruge vista indtil der er lavet en driver til dit netkort (eller til du køber et som er understøttet allerede)
Avatar billede jeffe Nybegynder
13. november 2006 - 14:57 #7
Jeg har skam søgt rundt på Google. Ali/Uli/Nvidia/Realtek osv.
Jeg har bare ikke fundet én der virker.
Jeg er godt klar over, hvad en beta-udgave indebærer. Det er bare synd, ikke at kunne teste det, for mange af funktionerne kræver jo internetforbindelse. Så simpelt er det!
Avatar billede ladyhawke Novice
13. november 2006 - 15:00 #8
ja, men jeg siger ikke du skal lede efter en driver.... du skal lede efter en opsætningsvejledning til netkortet... driveren bør kunne afvikles i compatibility mode

Du skal så bare selv sætte subnet og gateway op...

Jeg har kørt vista i længere tid og de netkort jeg har haft fingre i har den spist uden problemer, men den kan ikke altid sætte det op for dig, lidt arbejde må du selv lave
Avatar billede jeffe Nybegynder
13. november 2006 - 15:05 #9
Nu er jeg ikke ligefrem ekspert på det område, men er problemet ved dette ikke, at jeg skal hente disse ting automatisk fra Cybercitys servere? I XP har den jo altid stået til 'Hent Automatisk'.
Men altså, jeg vil da prøve at lege lidt videre med det. Jeg giver ikke bare op ;)
Avatar billede jeffe Nybegynder
13. november 2006 - 15:06 #10
Det skal i øvrigt siges, at Vista også gerne vil installere det automatisk som et 'ULi M526X Ethernet Controller'.
Den installerer fint og har ingen ! ved Device Mangeren eller noget. Den får bare stadig 'limited or no cennectivity'.
Avatar billede jeffe Nybegynder
13. november 2006 - 15:16 #11
Hov hov. Jeg prøvede lige at angive en ip (10.0.0.1) og sætte kæresten til 10.0.0.2. Så kunne de se hinanden, så du havde ret i, at det ikke er driveren, men opsætning af Vista, så den kan gå på nettet...
Avatar billede ladyhawke Novice
13. november 2006 - 15:18 #12
du burde kunne sætte Vista op til automatisk også, har du kørt den wizard som er indbygget? (et eller andet under network)
Avatar billede jeffe Nybegynder
13. november 2006 - 15:23 #13
Det gider den vist ikke. Det var nemlig også det jeg regnede med, men den synes ikke at kunne fange noget.
Avatar billede jeffe Nybegynder
13. november 2006 - 16:31 #14
Altså, jeg har et ADSL-modem der går til en router. I den sidder der to computere. Den med XP kan fint komme på, og den med Vista kan ikke. Computerne kan godt se hinanden, så det er bare at få Vista-computeren online.
Jeg kører 'hent automatisk' på dem begge og har sammenlignet netværkstildelingerne på computerene. Den eneste forskel er i IP'en, som er tildelt af routeren. Det giver jo ikke så meget mening så, at Vista-computeren ikke kan gå på nettet. Jeg kan komme ind i modemmets konfiguration og som nævnt XP-computeren. Den skriver at forbindelsen er 'local', lige meget om jeg vælger Private Network eller 'Public Network'. Er der en gylden 'option' jeg har overset, som bare lige skal indstilles?
Avatar billede ladyhawke Novice
13. november 2006 - 17:22 #15
har du valgt internet adgang via LAN?
Avatar billede jeffe Nybegynder
13. november 2006 - 18:21 #16
Det tror jeg ikke. Hvor går jeg helt præcist det?
Avatar billede ladyhawke Novice
13. november 2006 - 18:59 #17
i wizarden.. jeg har ikke lige vista her så jeg kan ikke lave en guide...

tjek om nedenstående evt. løser dit problem:

http://www.ntcompatible.com/Vista_Beta_2_Internet_Connection_Problems_t34193.html
Avatar billede jeffe Nybegynder
13. november 2006 - 20:31 #18
Det ser lige nøjagtig ud til at være det der er galt. Bare synd at jeg vist ikke kan slå det fra i routeren. Har lige firmwareopdateret den til nyeste udgave, og gjort som der ellers stod i sidste indlæg. Desværre uden held...
Avatar billede ladyhawke Novice
16. november 2006 - 21:50 #19
beklager, men så kan jeg nok ikke hjælpe mere :s