Avatar billede severindk Nybegynder
12. november 2006 - 21:27 Der er 22 kommentarer

GeForce 7950 ERROR

Hejsa.
Jeg har lige købt et XFX GeForce 7950GX2 500M, 1GB, PCI-E, men jeg sidder nu med et stort problem.. Når jeg prøver at installere de drivers jeg fik med, får jeg beskeden:
"The NVIDIA Setup progran could not locate any drivers that are compatible with your corrent hardware. The Setup will now exit"

- Og ja, har husket at slette de gamle drivere... Nogen der kan hjælpe mig? Õ_ô
Avatar billede strych9 Praktikant
12. november 2006 - 21:37 #1
Var det onboard gfx du havde før? Har du husket at slå onboard gfx fra i bios?
Avatar billede severindk Nybegynder
12. november 2006 - 21:39 #2
Hmm.. Alle de nye ord... Du bliver nød til at forklare det på en anden måde.. Mig og hardware går ikke hånd i hånd.. Det er lidt som Bush og Saddam.. ^^
Avatar billede severindk Nybegynder
12. november 2006 - 21:45 #3
Det gamle kort var et: Asus EAX800XL/2DTV/256MB, PCI-E
Avatar billede humax Nybegynder
12. november 2006 - 22:01 #4
Avatar billede severindk Nybegynder
12. november 2006 - 22:13 #5
AtiCimUn er også med når man henter en catalyst driver, og jeg har brugt det.. Kan stadig ikke installere den nye NVIDIA driver..
Avatar billede coderdk Praktikant
12. november 2006 - 22:35 #6
Prøv med den nyeste driver (hvilket er den du burde bruge!): http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html
Avatar billede severindk Nybegynder
12. november 2006 - 22:38 #7
Samme error.....
Avatar billede coderdk Praktikant
12. november 2006 - 22:48 #8
Tryk WIN+PAUSE/BREAK, vælg hardware, device manager/enhedshåndtering - hvad står der under display adapters (aner ikke hvad den hedder på dansk, skærmkort?)?
Avatar billede severindk Nybegynder
12. november 2006 - 22:57 #9
Der står slet ikke noget med Display Adapters eller Skærmkort.
Avatar billede coderdk Praktikant
12. november 2006 - 23:16 #10
Hmm ok, er der andet der kunne minde om det?
Avatar billede severindk Nybegynder
12. november 2006 - 23:18 #11
Der er et (!) ud for "PCI Standard PCI-to-PCI bridge"

Og der står i status:
This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)

If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system.

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.
Avatar billede coderdk Praktikant
13. november 2006 - 00:32 #12
Hmm, ok, hvilket bundkort har du? Måske har du et indbygget videokort... Hvis du går ind i BIOS (F1, F2 eller DEL på keyboard, alt efter mærke/model), skal du lede efter On Board Video og disable den...
FØR DU GØR DET! Skal du checke din motherboards hjemmeside og se om der er en opdateret BIOS som du kan installere (mit gæt er at det ER der). Hvis du har et Gigabyte bundkort, så er det her: http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=1939&ProductName=GA-K8N51GMF-9
Der nævnes specifikt på F7-versionen "BIOS can disable onboard graphic when Nvidia 7950 GX2 is installed and CMOS Setup item "Onboard GPU" is [Enable If No Ext PEG]."
Avatar billede severindk Nybegynder
13. november 2006 - 11:08 #13
Jeg har et Asus Asus P2AD2-E Deluxe.
Avatar billede severindk Nybegynder
13. november 2006 - 11:17 #14
Der er ingen nyere bios end den har jeg til mit bundkort.. Og kunne ikke finde noget "Onboard video", eller "Onboard GPU"
Avatar billede coderdk Praktikant
13. november 2006 - 12:20 #15
P2AD2-E Deluxe? Mener du ikke P5AD2-E Deluxe? Det er version 0502 du kører med?

Husk også at installere Intel's chipsæt drivere:

  http://www.intel.com/support/chipsets/sb/cs-012398.htm
Avatar billede severindk Nybegynder
13. november 2006 - 12:35 #16
Jo.. Mener P5AD2-E Deluxe, det var en lille fejl.. Og ja, det er 0502 jeg kører med...
Prøver lige det link du gav..
Avatar billede severindk Nybegynder
13. november 2006 - 12:36 #17
Skal jeg installere begge drivere?
Avatar billede coderdk Praktikant
13. november 2006 - 13:10 #18
Det ville jeg, ja. Den ene er inf til chipsættet, den anden er drivere til SATA-controlleren...
Avatar billede severindk Nybegynder
13. november 2006 - 13:21 #19
Kan ikke installere "RAID/AHCI Software - Intel® Matrix Storage Manager [IATA62.EXE]"
:S
Avatar billede coderdk Praktikant
13. november 2006 - 13:57 #20
Hmm ok, måske er det ikke nødvendigt på din...?
Avatar billede severindk Nybegynder
13. november 2006 - 14:08 #21
Det ved jeg ikke.. Men det hjælper jo ikke problemet med kortet :-\
Avatar billede coderdk Praktikant
13. november 2006 - 14:49 #22
Jeg er lidt blank - Du kan prøve at disable parallelporten og serielporten for at frigøre nogle ressourcer, om det vil virke af den grund, ved jeg ikke - men det er da et forsøg værd (hvis du da ikke bruger de porte)