Avatar billede spirit2spirit Nybegynder
12. november 2006 - 17:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar kan ikke få forbindelse til trådløst netværk

Hej
Jeg har netop købt en fujitsu siemens amilo med inbygget trådløst netkort (atheros ar5005g). I den forbindelse har jeg fået min router byttet om til en trådløs router hos cybercity. Routern er en ZyXEL P2602HW

Jeg har fulgt installationsvejledningen på min stationære computer (som jeg har sat et belkin netkort i) og har også fået denne på nettet. Men min bærebare kan jeg ikke få til at gå på nettet. Det lykkedes et kort øjeblik efter jeg slot firewall fra windows, men så forsvand den igen efter nogle minutter og siden har jeg ikke kunne komme på.

Den viser ingen netværk i listen og det hjælper heller ikke at søge på netværk eller reparere forbindelsen. Og det er ikke fordi den bærbare står for langt væk for lige nu har jeg den stående en halv meter fra routeren.

Er der nogle som kan hjælpe?

Styresystemet er windows xp home edition.

Når jeg åbner netværksforbindelser står der Trådløs netværksforbindelse ikke tilsuttet. Har set i andre indlæg at nogle computere har en lille knap til at tænde det trådløse med, men det kan jeg ikke se noget af på min computer.

Jeg er på bar bund over hvad jeg skal gøre. Håber nogen kan hjælpe.

Tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2006 - 17:38 #1
Det er tændt for det indbyggede trådløse netkort ?

Prøv at slukke for routeren i 10 - 15 sekunder, det hjælper af og til.
Avatar billede spirit2spirit Nybegynder
12. november 2006 - 18:06 #2
Ja jeg har aktiveret det trådløse netværk, hvis det er det du mener (og deaktiveret ethernet)
Avatar billede spirit2spirit Nybegynder
12. november 2006 - 18:09 #3
det hjalp ikke at slukke og tænde routeren
Avatar billede spirit2spirit Nybegynder
12. november 2006 - 18:17 #4
hov. nu kom der sgu hul igennem. prøvede at trykke Fn+ F4 som lignede en lille antenne og det fungerede tilsyneladende. :-)))) mange tak for din ti alligevel.
Avatar billede spirit2spirit Nybegynder
12. november 2006 - 18:18 #5
.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2006 - 20:21 #6
Den tænder for det trådløse netkort, og det var det jeg mente :-)