Avatar billede mickeydumm Nybegynder
12. november 2006 - 16:41 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Nyt bundkort, Windows starter ikke?

Har lige skiftet bundkort i en computer, da det gamle var brændt af.
Når jeg starter min computer går den fint igang, og jeg kan komme i BIOS og alt det der, men så snart Windows skal starte, får jeg de der valg muligheder med "start i fejlsikret tilstand" o.s.v.

Lige meget hvad jeg vælger går den efterfølgende sort, og der er kun en lille markør den blinker i det venstre hjørne.

Hvad gør jeg lige?
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. november 2006 - 16:43 #1
Du skal køre mindst en repair af windows.
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
12. november 2006 - 16:48 #2
Altså du mener, at starte op fra cdrom og så køre repair?
Vil dette indebære mistet data på harddisk?
Avatar billede haverslev Novice
12. november 2006 - 17:12 #3
Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
12. november 2006 - 17:22 #4
Det prøver jeg lige, og så vender jeg tilbage...
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
16. november 2006 - 20:15 #5
Det virkede og det skal i da have point for. Smider i lige et svar? begge 2, da peet49 var først, og haverslev smed en vejledning :-)

Men har lige et tillægsspørgsmål: Har skiftet grafikkort, og når jeg starter op, står der på skærmen: Video mode not supported.
Hvad gør jeg?
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. november 2006 - 20:39 #6
Afindstallerer driver til det gamle kort, og indstallerer driver til det nye.
Avatar billede haverslev Novice
16. november 2006 - 21:35 #7
svar ;o)
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
17. november 2006 - 06:31 #8
Jamen problemet er at jeg ikke kan komme til noget som helst, da skærmen jo bare er sort :-(
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. november 2006 - 08:26 #9
Prøv at reesette bios på bundkortet.
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2006 - 09:22 #10
Hvis dit grafikkort er af den type med strømstik, har du så monteret dette ?
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
17. november 2006 - 10:01 #11
Det er ikke med strømstik, og jeg vil når jeg kommer hjem, prøve at resette min bios, og så håbe at det virker...
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
17. november 2006 - 15:56 #12
Har prøvet at resette bios, men det hjælper ikke!

Det skal lige siges at bundkortet er et: SL-75KAV, Socket A og grafikkortet er et: MSI, FX5200 128 MB...
Ved ikke om det hjælper!
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2006 - 16:40 #13
Har du installeret bundkortdriverne fra den medfølgende cd?
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
17. november 2006 - 16:44 #14
Ja det har jeg.

Jeg har lige oprettet et nyt spørgsmål ang. dette problem, da jeg lige kom i tanke om at jeg jo ikke kan give point( hvilket jeg gerne vil) hvis i løser det for mig.
Det ligger her:www.eksperten.dk/spm/745462