Avatar billede engl Nybegynder
11. november 2006 - 22:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skjulte/gennemsigtige filer på skrivebordet

Hej eksperter

Jeg er ny her, og indenfor pc verden. Jeg har en (gennemsigtig)fil som der bare ikke vil slettes. Den har ingen værdi, kan ikke læses og kan heller ikke slettes??? Den forsvinder selvfølgelig når man beder windows om at at skjule den....men det fjerner den sig ikke af!

Har prøvet ALT! :) Hjælp!

Kan nogen hjælpe?

mvh engl
Avatar billede venturer Nybegynder
11. november 2006 - 22:31 #1
Kan du omdøbe filen som den er?
Har du mulighed for at vise os et screenshot af dit skrivebord?
Avatar billede hcma Novice
11. november 2006 - 22:44 #2
hvad hedder din fil ?
Avatar billede engl Nybegynder
12. november 2006 - 13:12 #3
Filen kan ikke omdøbes desværre, den hedder CAA7CL2F og blev oprettet sammen med en kopi af en identisk fil, som kom fra en torrent!

Jeg kan åbenbart ikke lave et print screen, håber det går alligevel!

mvh engl
Avatar billede hcma Novice
12. november 2006 - 13:20 #4
prøv at oprette en tom tekst-fil  (f.eks. engl.txt) og gem den i samme mappe som den "uslettelige fil".  Marker så begge filer og tryk delete.
Avatar billede hcma Novice
12. november 2006 - 13:21 #5
der står lidt mere her:  http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no43
Avatar billede engl Nybegynder
15. november 2006 - 17:40 #6
hej hcma

Prøvede dit råd men filen er der stadig.... forstår det ikke!
Den VIL bare ikke slettes! Den optræder kun når jeg vil have vist usynlige filer!
Er en formatering virkelig det eneste der ville hjælpe?
Avatar billede hcma Novice
15. november 2006 - 23:43 #7
hvad hedder filen;  måske er det en af systemfiler som XP beskytter.

ellers prøv først at overtage ejerskabet:
http://support.microsoft.com/?kbid=308421
Avatar billede engl Nybegynder
16. november 2006 - 12:07 #8
prøver det. hvordan giver man point?
Avatar billede hcma Novice
16. november 2006 - 12:24 #9
for at tildele point skal der foreligge et svar.
hvis der ikke er kommet et svar som løser problemet, beder du "problemløseren" om at lægge et svar, som du så accepterer.
Læs her:  http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede engl Nybegynder
03. juni 2009 - 10:59 #10
Ikke løst