Avatar billede jpst Nybegynder
11. november 2006 - 21:52 Der er 7 kommentarer

Bundkort til SLI

Hey.. Jeg er ved at købe et nyt grafikkort og har bestemt mig for at købe et GeForce 8800, enten GTX eller GTS..

Ét af de kort er garanteret nok til mig p.t., men i fremtiden kunne det jo tænkes at jeg ville have 2 af dem i SLI, men det kræver jo et bundkort der kan klare det..

Jeg havde allerede bestemt mig for et bundkort (før jeg besluttede mig for at få nyt grafikkort) til min Core2Duo:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=209163

Og så blev jeg i tvivl om det kunne klare SLI.. Der står "ATI- CrossFire ready", men intet om SLI, så kan det bruges?

På forhånd tak..
Avatar billede jpst Nybegynder
11. november 2006 - 22:08 #1
Shit.. Det er ikke muligt..
http://www.xbitlabs.com/news/chipsets/display/20051118230455.html

Hvad forslår I så af bundkort? Jeg har hørt at 680i skulle være det nyeste, men har ikke ret meget forstand på det..
Avatar billede jpst Nybegynder
11. november 2006 - 22:36 #2
Jeg har kigget lidt på dette:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=245866

Men den kan ikke tage PC2-6400, eh.. og det er lidt af et problem da jeg har disse ram:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=158887

Så det er nok ikke en go' ide... Nogen andre forslag?
Avatar billede loppehund Nybegynder
12. november 2006 - 09:40 #3
Asus P5B Deluxe
Avatar billede loppehund Nybegynder
12. november 2006 - 09:43 #4
Asus P5B Deluxe
2x1024 OCZ PC6400

er et godt sæt. Glem det SLI. Du kan IKKE være sikker på at få et performance boost som mange tror.
Avatar billede jpst Nybegynder
12. november 2006 - 17:03 #5
Så kan jeg ligesågodt beholde mit p5w dh deluxe.. Gad bare godt et bundkort hvor der var mulighed for sli, så jeg ikke skal til at skifte det ud, hvis jeg bestemte mig for dual-grafikkort..
Avatar billede loppehund Nybegynder
12. november 2006 - 17:57 #6
Ingen bruger SLI mere. Der vil med 8800 nok også komme GX2 kort som vi ser med 7950GX2
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 12:23 #7
Lukketid??