Avatar billede trabolt Nybegynder
11. november 2006 - 21:17 Der er 25 kommentarer

Fanen "dokumentinfo" mangler

Når jeg søger under egenskaber for en fil ved højreklik på filen i stifinderen, mangler fanen "dokumentinfo".
Kan nogen hjælpe med at få fanen igen?
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2006 - 21:41 #1
Gør du sådan her:

Højreklik filen > Egenskaber > Her skulle det gerne ligge.

Er det en fil eller mappe, du højreklikker?
Avatar billede trabolt Nybegynder
11. november 2006 - 22:45 #2
Jeg højreklikker på en fil. Og her skulle "dokumentinfo" gerne ligge – som du skriver. Men det gør den ikke!
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 16:13 #3
Hvilken filtype drejer det sig om?

Er det kun en filtype eller flere?
Avatar billede trabolt Nybegynder
12. november 2006 - 17:41 #4
Det er åbenbart et generelt problem, dokumentinfo-fanen er hverken på billedfiler eller domumentfiler, jeg har tjekket jpg, gif, bmp, pdf, doc, mdb og txt.
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2006 - 16:22 #5
Prøv at kigge på linket herunder. Find linie 56, højre kolonne "Enable or Disable Right Click Context Menu" og klik på "Enable".

Før du klikker på den, så læs vejledningen på toppen af siden.

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Avatar billede trabolt Nybegynder
14. november 2006 - 00:37 #6
Desværre, det hjalp ikke!
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2006 - 12:32 #7
Hvilke muligheder får du, når du f.eks. højreklikker en .doc-fil?
Avatar billede trabolt Nybegynder
14. november 2006 - 15:42 #8
Jeg formoder du mener muligheder under egenskaber:
fanerne "generelt" og "brugerdefineret"
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2006 - 23:38 #9
Jeg må indrømme, jeg ikke har hørt om det her før.

Du skriver:
"Jeg formoder du mener muligheder under egenskaber:
fanerne "generelt" og "brugerdefineret"

Nej, jeg mener efter du har højreklikket filen. Kan du åbne den herfra, og hvilke muligheder får du?
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2006 - 23:41 #10
Hvis du åbner en .doc-fil i Word > Klik på "Egenskaber > Dukker der så noget op her?
Avatar billede trabolt Nybegynder
15. november 2006 - 00:35 #11
Når jeg højreklikker på doc.-filen, får jeg den helt normale menu frem: åbn, rediger, ny, udskriv osv. osv. og så egenskaber. Det eneste jeg kan konstatere at jeg mangler, er dokumentinfo under "egenskaber" hvor jeg altså har fanen "generet" og "brugerdefineret" når det drejer sig om en doc-fil.
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2006 - 12:18 #12
Jeg skrev 14/11-2006 23:41:22 : "Hvis du åbner en .doc-fil i Word > Klik på "Egenskaber > Dukker der så noget op her?"

Det var forkert. Jeg mente:

Hvis du åbner en .doc-fil i Word > Filer >Klik på "Egenskaber" > Dukker der så noget op her?
Avatar billede trabolt Nybegynder
15. november 2006 - 15:51 #13
Ja, så er der ingen mangler, jeg har fanerne generelt, dokumentinfo, statistik, indhold og brugerdefineret
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2006 - 16:08 #14
Prøv med endnu en fra kellys-korner, linie 203, højre kolonne:

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2006 - 16:09 #15
... og den hedder "Restore right-click properties"
Avatar billede trabolt Nybegynder
15. november 2006 - 19:27 #16
Den linje så jeg godt i første omgang, den har jeg allerede prøvet - også uden held - i Notepad kan man se at den blot er en del af linje 56
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2006 - 16:04 #17
Har du ændret på mappeindstillinger på en måde, som kan have gjort det? Selv om jeg ikke rigtigt kan se, hvordan det skulle kunne skabe dit problem, så prøv at kigge her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bda%3B812003

Er det kun filer i bestemte mapper, der er problemer med, eller er det i dem alle?
Avatar billede trabolt Nybegynder
17. november 2006 - 00:13 #18
Jeg mener ikke man har mulighed for at lave mappeindstillinger som påvirker fanen dokumentinfo.
Det er desværre ikke lykkedes mig at finde hjælp via dit link.
Problemet er i alle mapper.
Avatar billede milter Ekspert
17. november 2006 - 19:57 #19
Prøv at lave en sfc /scannow. Det er en metode til at genskabe/reparere Windows-filer, og du kan se hvordan her:

http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

....eller et skud:

Prøv at slette alle midlertidige filer sådan her:

Dobbeltklik "Denne computer" på skrivebordet > Højreklik dit C-drev > Egenskaber > Generelt > Diskoprydning > I vinduet, som åbner, sætter du mærke ved alle linier, som hedder noget med "Midlertidige" eller "Temporary" > OK > Genstart og se, om der er sket noget.
Avatar billede trabolt Nybegynder
17. november 2006 - 21:22 #20
Begge dele er prøvet uden resultat.
Avatar billede milter Ekspert
20. november 2006 - 16:32 #21
Jeg har kigget lidt rundt omkring, men jeg er bange for, jeg ikke kan finde på flere forslag.
Avatar billede trabolt Nybegynder
20. november 2006 - 17:29 #22
Ærgerligt, men tak for de mange forsøg!
Avatar billede milter Ekspert
20. november 2006 - 19:41 #23
Jeg prøver lige en ting til.

Er du logget på med en administratorkonto?
Avatar billede trabolt Nybegynder
20. november 2006 - 22:30 #24
Ja. Og problemet er også på gæstekontoen.
Avatar billede milter Ekspert
20. november 2006 - 22:36 #25
Så er jeg desværre tom :(