Avatar billede heyde Nybegynder
11. november 2006 - 01:51 Der er 1 løsning

Windows XP server på trådløst netværk mister forbindelsen

Hej med jer

Jeg har et trådløst netværk sat op med en Linksys WAP54G router, som kører med DD-WRT (www.dd-wrt.com) firmware v. 23.

Netværket kører for det meste helt fint for mig med både stationære og bærbare maskiner. Der er dog et enkelt problem:
Jeg mister nogle gange forbindelsen til den Windows XP maskine, jeg har sat op som fil- og musikserver. Den kører for sig selv uden skærm, så jeg tilgår den via Remote Desktop. Pludseligt kan jeg dog ikke tilgå den. Hverken med Remote Desktop, eller via mappede drev.

Hvad kan være årsagen til, at den forsvinder fra netværket, og hvad kan jeg gøre, for at det ikke sker?

Der er desværre for langt fra min router til serveren, til at jeg kan trække et kabel til den :-(

Jeg ser frem til at høre fra jer!
Avatar billede heyde Nybegynder
15. november 2006 - 11:30 #1
Den er vist placeret forkert her... flytter den til et andet sted.