Avatar billede mickeydumm Nybegynder
10. november 2006 - 22:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærm død?

En ven af mig har en skærm der er død! Tror jeg...

Når man tænder computeren tænder skærmen også, og dioden på skærmen lyser grønt. Men efter ca. 5 sek. lyser den gult og så sker der ikke mere.
Når man fjerner kablet til computeren "siger" skærmen at der ikke er signal til computeren, men når man sætter det i igen dør den...

Det skal lige siges at der er ikke noget grafikkort i computeren, den kører onboard.

Vil det hjælpe at skaffe et grafikkort?
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. november 2006 - 00:15 #1
Først og fremmest ville jeg prøve med en ny skærm (fuldstændig ligegyldigt hvilken), hvis i har mulighed for det. Ellers ville jeg nok som du selv siger, prøve med et grafikkort :)

MVH
Pixar13
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
11. november 2006 - 08:16 #2
Ups min fejl!
Vi har prøvet med en ny skærm, og den gør det samme.
Hvis jeg nu finder et billigt grafikkort, vil det så virke med det samme jeg sætter det i, eller skal det først installeres? For så har jeg jo et problem, da jeg ikke kan se noget :-(
Avatar billede john.doe Nybegynder
11. november 2006 - 08:46 #3
Du burde nok lige checke pc'en først, det er jo klart ikke skærmen der er problemmet!!!!
Kommer der nogle beep fra pc?? hvis ikke, så har i kun pc'en at finde fejlen på.
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
11. november 2006 - 08:49 #4
Der kommer ingen beep fra computeren, så hvordan finder jeg fejlen?
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
11. november 2006 - 19:19 #5
Har prøvet med et nyt grafikkort, har prøvet med nogle andre ram, men den virker stadig ikke!
Er bundkortet brændt af så?
Og er det en måde at finde ud af det på, uden at skifte det? Har nemlig ikke lige andre:-(
Avatar billede pixar13 Nybegynder
13. november 2006 - 14:48 #6
Det er nok desvære det eneste du kan prøve :(
Avatar billede pixar13 Nybegynder
19. november 2006 - 09:42 #7
Har du fået problemet løst? :)
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
19. november 2006 - 10:01 #8
Ja :-) Og undskyld min manglende opdate.
Det var bundkortet der var brændt af, så da det var skiftet kørte den igen.