Avatar billede alichu Nybegynder
10. november 2006 - 11:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt fjernsyn?

Hey alle sammen!

Jeg skal ud og have et nyt fjernsyn til min lejlighed. Men hvilket et? Jeg har dog nogle krav, den skal min. være 26" tommer, og fladskærm. Altså ikke de gamle med billederør eller hvad det nu hedder. Prisen må max ligge på ca 8000 kr. Jeg har prøvet og søge men jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter, så det håber jeg i kan hjælpe mig med!

Mvh Alex
Avatar billede milter Ekspert
10. november 2006 - 12:02 #1
Avatar billede newbie_s Nybegynder
10. november 2006 - 13:29 #2
Jeg vil klart anbefale dig at kigge efter en LCD skærm fra Samsung eller LG når det nu ikke kan blive Pioneer (pga. prisen). Men hvis du ikke vil ofre mere end 8000 kr. så blir det uden indbygget digital tuner, som jeg selv vil foretrække, men denne kan købes ekstern, men det er ikke helt det samme:-)

Men Samsung laver nogle lækre skærme i en god kvalitet og har et godt look. Prøv at kigge i Fona, da jeg for nylig har set nogle gode skærme til billige penge. Jeg mener at de har en 32" fra samsung til 6999kr. pt, men det er sikkert kun ved den lokale Fona. Men det er forsøget værd
Avatar billede Skoven Praktikant
10. november 2006 - 15:49 #3
Jeg ville helt klart gå efter en plasmaskærm hvis jeg var dig. priser mellem lcd og plasma er alligevel minimal og lcd-skærmene har det med at opdatere for langsomt (responstid) og der går ud over billedet ved hurtige video-sekvenser.
Og nej (lige for at dræbe en myte) - billedet på en ny plasmaskærm bliver ikke dårligere med tiden (med mindre du har det i 50 år.)
Avatar billede newbie_s Nybegynder
11. november 2006 - 13:06 #4
Okay hvor i alverden har du nu fra at responstiden på en LCD skærm er for langsom?

Det må vist være et selvskabt myte!
Plasma skærme laves ikke ned under 35" (i hvert fald ikke hvad jeg har set). teknologien er ikke til at lave små plasmaskærme endnu. Ligesom hvis du vil have en stor LCD skærm (40" og op efter) så koster de røven ud af bukserne, fordi det er forholdsvis nyt at de laves i disse størrelser.

Desuden er levetiden på en plasmaskærm væsentlig kortere end på en LCD skærm, faktisk omkring det halve, hvilket jeg synes man bør tage med i betragtningen.
LCD-skærme har en levetid på ca. 60.000 timer og Plasmaskærmes levetid er på ca. 30.000 timer (ligesom billederørs tv).

Jeg vil klart anbefale dig at kigge på denne:

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=0609560160

som fås i Fona til 6.999kr hvilket er en ok pris. Spørg evt. i enhver kvalificeret elektronik butik om hvilket mærke de vil anbefale, og jeg vil næsten garantere at Samsung ligger på deres top 3. LG og Pioneer vil jeg mene er bedre men også væsentlig dyrere.
Avatar billede Skoven Praktikant
11. november 2006 - 14:17 #5
newbie_s - Okay hvor i alverden har du nu fra at responstiden på en LCD skærm er for langsom?
Det må vist være et selvskabt myte!

okay... Jeg arbejder så med sådan noget kram til hverdag og lcd-skærme følger generalt ikke særlig godt med!!! det er nøjagtig ligesom en lcd-computerskærm ikke er særlig god til hurtige bevægelser med mindre responstiden er 2 ms (eller derunder) og så hurtige er lcd-fjernsynene ikke (normalt 8 ms)!
Så nej - ikke nogen myte der!
Avatar billede alichu Nybegynder
11. november 2006 - 21:49 #6
Tak for svarene