Avatar billede c-member Nybegynder
10. november 2006 - 10:54 Der er 3 kommentarer

MS office fra Mac til PC

Nogen som kender en løsning på hvorfor dokumenter både i word og powerpoint lavet med MS office på Mac fucker fuldstændig op når det kommer over på en office pakken på en Windows XP maskine? æ,ø,å bliver til sjove tegn og firkanter...

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede reanimator Nybegynder
10. november 2006 - 11:04 #1
Hej.

Jeg er ikke sikker. Men måske skyldes det at du bruger forskellige tegnsæt. Windows bruger Western (Iso latin-1) og på mac'en bruges normalt Western (MAC OS Roman).

Mvh
Filip
Avatar billede c-member Nybegynder
10. november 2006 - 11:36 #2
Kan man ændre tegnsættet i Mac?
Avatar billede egonspock Seniormester
11. november 2006 - 15:04 #3
Jeg vil gætte på at det hænger sammen med at du bruger en skrifttype, der ikke har samme karaktersæt. Det har næppe noget med tegnsæt at gøre. På din Mac er der en funktion til at checke for kompatibilitetsproblemer (Tools menuen->Compatibility report)

Jeg har aldrig hørt om lignende problemer og har brugt Office på Mac og PC i adskillige år.