Avatar billede shb Nybegynder
09. november 2006 - 22:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

RIS server - Ungå automatisk partitionering og formatering

Hej.
Så har jeg lige et spørgsmål mer ang. RIS server.

Jeg har en svarfil for mit image der får installationen af klienterne til at køre helt automatisk (FullUnattend).
Jeg har prøvet at undgå automatisk partitionering og formatering af harddisken, på klienten under OS distributionen, men uden held...
Jeg ved ikke helt hvad der skal til?
Avatar billede karser Nybegynder
09. november 2006 - 22:56 #1
I din SIF fil, ligger der en entry der hedder "Filesystem" den skal sættes til "LeaveAlone"
Avatar billede shb Nybegynder
10. november 2006 - 08:23 #2
k, det virker ikke! den står til LeaveAlone, men den formaterer alligevel bare af sig selv.
Jeg vil gerne have den stopper der, så jeg selv kan partitionere/ompartitionere
Avatar billede karser Nybegynder
10. november 2006 - 13:11 #3
tilføj følgende før til SIF filen (Tilføj linier hvis gruppen findes):
[Data]
AutoPartition=0

[RemoteInstall]
Repartition=No

Lad mig høre om det hjælper!
Avatar billede shb Nybegynder
10. november 2006 - 15:25 #4
Hm :/ det står der i forvejen.
og Filesystem var også LeaveAlone
Avatar billede karser Nybegynder
10. november 2006 - 15:49 #5
er det en admin bruger du benytter i logon?
Avatar billede shb Nybegynder
10. november 2006 - 16:26 #6
Ja, Administrator.
Og hele installationen kører for så vit fint nok. Jeg vil bare ikke have den partitionerer eller formaterer selv.
Avatar billede karser Nybegynder
10. november 2006 - 23:54 #7
Hvor mange SIF filer ligger der i din REMINST\SETUP\<SPROG>\i386\TEMPLATE folder?

Er det et CD based image eller et RIPREP image?
Avatar billede shb Nybegynder
12. november 2006 - 21:23 #8
Det er et RiPrep image, og der ligger kun den ene sif-fil.
Jeg er 100% sikker på det er den der bliver brugt, da den ændrer computername og organisations navnet efter hvad jeg skriver i den fil.

Der ligger også et cd-image på serveren, med en anden svarfil.

Jeg prøver lige at slette alle partitionerne på en klient og ser om den pauser så jeg selv kan partitionere... Lige nu formaterer den jo bare den partition der hele tiden har være på disken, når jeg har testet.
Avatar billede karser Nybegynder
12. november 2006 - 22:27 #9
Ellers ligger der i Windows Server 2003 Support Tools - så vidt jeg husker, et tool til at redigere SIF filer i... Kan ikke huske hvad det hedder, men det ligger sammen med det tool som bruges til SYSPrep.

Hvis alt andet kikser, så må jeg, lige nu give fortabt! Men måske finder jeg de vise sten en af de kommende dage!

/Karser
Avatar billede nhe Nybegynder
14. november 2006 - 23:05 #10
Jeg har nedenstående med. Har haft succes med at partitionere disken, rulle XP på via RIS på den ene partition og herefter Vista RC1 på den anden.

[RemoteInstall]
Repartition = No
UseWholeDisk = No
Avatar billede karser Nybegynder
15. november 2006 - 08:25 #11
nhe >> Jeg tror faktisk du har fat i noget!!! UseWholeDisk er nok den der mangler!

Godt set! ;o)
Avatar billede shb Nybegynder
04. april 2007 - 09:57 #12
Jeg oprettede et alm unattended image istedet for et riprep image. Der kan jeg godt selv få lov til at partitionere :/
Drop et svar for points, ellers accepterer jeg mit eget ;)