Avatar billede gramil Novice
09. november 2006 - 21:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke afinstallere

Jeg har downloaded et program der hedder dialogoo som er et webbaseret chatprogram. Selve chatten er ikke noget problem, men det administrationsmodul der fulgte med. En .exe fil har installeret en demo-version af programmet og jeg kan ikke afinstallere det igen. Er der nogle der kan hjælpe?

Hilsen Michael
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2006 - 21:44 #1
Hvad har du prøvet?
Avatar billede gramil Novice
09. november 2006 - 21:52 #2
Ikke andet end at gå ind i tilføj/fjern programmer. Og så selvfølgelig set efter en afinstallation i selve programstien. Men der er ikke noget at finde. Programmet starter op når jeg starter windows, så der ligger jo noget i regdb. Og jeg vil godt være sikker på at få alt ud fra PC'en når jeg fjerner det.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2006 - 22:04 #3
Er det længe siden du har installeret ?

Er det een af di sidste dage ville jeg vælge <systemgendannelse> tilbage til før installation af programmet
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2006 - 22:09 #4
Ligger den f. eks. under start - jeg tænker på Start/Kør - msconfig og så fanebladet start - så kan du fjerne 'flueben'
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2006 - 22:14 #5
Prøv at gøre som ibtage foreslår 22:09:29.

Derefter kan du lave en søgning med Start > Søg > Efter filer eller mapper > Hele eller dele af filnavnet > Skriv navnet på programmet > Søg > Alt, som har med programmet at gøre, kan du så slette her.
Avatar billede gramil Novice
09. november 2006 - 22:25 #6
Programmet ligger ikke i startmappen. Kan sagtens finde opstarten via regedt32, så jeg laver bare en udrensning. Men ville nok foretrække en egentlig afinstallation.
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2006 - 23:11 #7
Selv om du laver en afinstallation med det afinstalleringsprogram, som normalt følger med programmer, kan du ikke være sikker på, at alt bliver fjernet.

Men jeg vil mene, at du ikke behøver bekymre dig om noget, især hvis du også fjerner henvisninger til programmet i regedit.

MEN, vær forsigtig, at du ikke fjerner noget forkert i registreringsdatabasen. Lav for en sikkerheds skyld en kopi af den først og gem den på et sikkert sted
Avatar billede milter Ekspert
20. november 2006 - 20:58 #8
Nogen fremskridt?
Avatar billede gramil Novice
11. januar 2007 - 16:37 #9
Lukker spørgsmålet.. Medmindre nogle af jer vil have nogle point. Har afinstalleret manuelt.