Avatar billede peterpeter Seniormester
20. maj 2001 - 21:55 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Flot logo ønskes udarbejdet [2]

Halløj

Dette spørgsmål har jeg flyttet herover efter at have prøvet forkert kategori (Design-Inspiration)

Jeg står og skal lave en hjemeside, hvor jeg mangler et logobillede på forsiden,
samt et mindre et der skal sidde på de andre sider.Det vigtigste er dog det store logo.

Størelsen på forside logo\'et skal være omkring H 270 x B 400.
Størrelsen på det lille logo skal være omkring H 40 x B 125.

Baggrundsfarven på det store logo ligger ikke helt fast, dog skal den holdes i en lys blå-lig farve, ikke direkte lyseblå og heller ikke alm. blå, men en flot farve der imellem. Valget er næsten frit.

Baggrundsfarven på det lille logo, skal være sort. Det lille logo må gerne være an afspejling af det store,
måske bare lidt mere enkelt.

Siden omhandler stearinlys, så hvis man på en måde kan få noget stearinlys ind i logo\'et ville det være fint, men det er absolut ikke et must. Det vigtigste er at logo\'et er stilligt og virker meget professionelt.

Navnet på logo er:

H.C.Andersen
Candles

Logo\'et må også godt \"lugte\" lidt af at være lidt gammeldags ( på grund af navnet: H.C.Andersen ) og det må også gerne \"lugte\" af selveste H.C.Andersen,
men igen - dette er ikke et must, det er mere vigtigt at det er meget flot og stilrent.

Jeg håber ovenstående oplysninger er nok, glæder mig til at se nogle forslag.

Med Venlig Hilsen

Peter
Avatar billede master_nemo Nybegynder
20. maj 2001 - 22:01 #1
jeg er frisk....går straks igen :o)....endelig en med nogle ordenlige informationer :o)

/MN
Avatar billede master_nemo Nybegynder
20. maj 2001 - 22:01 #2
igen=igang :o)

/MN
Avatar billede peterpeter Seniormester
20. maj 2001 - 22:13 #3
Fedt - det glæder jeg mig til.

Ha en god aften allesammen.

Peter
Avatar billede master_nemo Nybegynder
20. maj 2001 - 22:22 #4
så nu har jeg prøvet....jeg ved ikke helt, men det er da meget sjovt :o)
http://www.savenapster.subnet.dk/eksperten/hca2.gif

/MN
Avatar billede tow Nybegynder
20. maj 2001 - 23:15 #5
peterpeter - gider du lægge din mail adr.?

sender mit forslag dér
Avatar billede master_nemo Nybegynder
20. maj 2001 - 23:56 #6
tow>>nu lyder jeg måske lidt \"nar agtig\" men det er imod xperten\'s regler at gøre det...eller det skal kunne ses af alle <pertens brugere hvis du forstår....

/MN
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. maj 2001 - 00:44 #7
Master_nemo har helt ret, da andre også skal kunne se det, og evt bruge det til noget, samt lade sig inspirere af det !
Derudover står det også i eksperten.dk\'s regler.

//Anders
Avatar billede master_nemo Nybegynder
21. maj 2001 - 01:12 #8
jepz..netop :o)

/MN
Avatar billede zhark Nybegynder
21. maj 2001 - 01:27 #9
Jeg har kun arbejdet med Photoshop i ca. 7-8 timer, men har prøvet \"mit 1. logo\" Jeg vil sku\' ærlig talt gerne sende det til dig, men er slet ikke interesseret i point (endnu). Men bare høre om du mener jeg har forstået (opgaven) og dimensoner m.v ikke er helt tåbelige - gider du se på det?
Avatar billede Trine Nybegynder
21. maj 2001 - 07:47 #10
Jeg kommer med et forslag senere ;-)
Avatar billede promic2 Nybegynder
21. maj 2001 - 07:56 #11
ja jeg er også frisk og jeg går også i gang lige nu
Avatar billede promic2 Nybegynder
21. maj 2001 - 08:12 #12
her er der et par jeg lige har lavet http://www.promic2.dk/experten/
Avatar billede zhark Nybegynder
21. maj 2001 - 09:26 #13
Jeg kan ikke uploade mit, så jeg må have en mail adr.!
Avatar billede plaf Nybegynder
21. maj 2001 - 12:10 #14
Ak, ja - man skal læse spørgsmålet ordenligt igennem - har ellers lavet 3, men har byttet om på højde og bredde - suk...

De er skåret over samme tema:
www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/eksperten/74384/74384-1.gif
www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/eksperten/74384/74384-2.gif
www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/eksperten/74384/74384-3.gif

Kan du bruge noget af det? - Så vil jeg ændre på størrelserne (suk igen...)

/Plaf
Avatar billede annikadk Nybegynder
21. maj 2001 - 12:17 #16
plaf: forkert url?
Avatar billede oldschool Nybegynder
21. maj 2001 - 12:26 #17
Avatar billede peterpeter Seniormester
21. maj 2001 - 21:46 #18
Hej Alle

Hammer godt med alle de forslag - nu kommer mine bemærkninger:
For det første kan jeg kun beklage at jeg ikke har Internet på arbejde, så jeg kan følge med i indlæggene. Jeg vil gøre mit bedste på at besvare om aftenen - nu.
Master Nemo og Promic 2: Jeg syntes det er nogle flotte billeder, men der mangler lidt stemning over dem !
Oldschool: Det er da for sejt et billede - indeholder næsten det hele, MEN- jeg tror ikke billedet vil virke seriøst nok på en stearinlys side.
Plaf: Dit billede 1 er helt klart det bedste indtil nu - måske hvis man kunne indsætte et lille billede af den rigtige H.C.Andersen ind, ville det være godt - Måske ?? Måske også lidt mere tydelig skriftyper... Under alle omstændigheder er billedet godt, lidt gammelt, lidt stearinlys på, det gamle papir og den blå farve yderst.

Under alle omstændigheder tak til alle for deres ulejlighed, jeg glæder mig til at se indlæg fra nogle af de andre der har annonceret deres arbejde.

Ha en rigtig god aften.

Hilsen Peter
E-Mail: dko2968@vip.cybercity.dk

Skulle jeg modtage forslag pr. mail, vil jeg gerne selv ligge dem ind senere, så alle kan se alles forslag - OK?

PS: Bredde=400 Højde=270

Avatar billede plaf Nybegynder
21. maj 2001 - 22:09 #19
Okay - jeg arbejder lidt videre med billede 1 - og vender det rigtigt ;-)

/Plaf
Avatar billede promic2 Nybegynder
21. maj 2001 - 22:11 #20
jeg går også lige igang med at lave nogle flere også i oldstyle
Avatar billede peterpeter Seniormester
21. maj 2001 - 22:36 #21
Alletiders, jeg finder en stand alone maskine på arbejde i morgen og tjekker indlæg.
(Rigtigt-Ingen Internet i firmaet - kedeligt...)
Slukker forbindelse nu.
NB! Måske ikke for meget oldstyle i skrifttypen og måske fylder selve lysestagen for meget, Plaf.

Glæder mig under alle omstændigheder.
God Aften.........
Peter
Avatar billede promic2 Nybegynder
22. maj 2001 - 00:31 #22
Avatar billede plaf Nybegynder
22. maj 2001 - 00:49 #23
Og her var så mit:
http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/74384/74384-4.gif
MED H.C. Andersen og en lille bitte lysestage...

/Plaf
Avatar billede peterpeter Seniormester
22. maj 2001 - 22:40 #24
Hej alle
Plaf: Meget godt det sidste, men jeg syntes godt selve skriften kunne være lidt større og hvad med ham H.C.Andersen - skulle det ikke mere være et billede hvor han har hatten på ??? Er det ikke lidt mere kendt ??
Promic: Ser godt ud, ret stilligt og moderne - jeg kan bare ikke så godt lide det der mærkelige formede lys.....

Under alle omstændigheder - tak for billederne alle sammen, jeg ser frem til også lige at høre fra de andre der har annonceret deres arbejde.

God aften

Peter
Avatar billede promic2 Nybegynder
22. maj 2001 - 22:48 #25
jammen tak for den dejlige bermærking og jeg håber på at du kan finde det du skal bruge her på experten.dk
Avatar billede plaf Nybegynder
22. maj 2001 - 22:53 #26
Jeg prøver èn gang til - med hat....
Avatar billede plaf Nybegynder
22. maj 2001 - 23:58 #27
Og her er det så:
http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/74384/74384-5.gif
HVIS du kan bruge det (måske med justeringer ;-)  ) skal filen nok komprimeres...

/Plaf
Avatar billede peterpeter Seniormester
23. maj 2001 - 15:47 #28
Til Plaf: Virker linket ??? Hos mig bliver der kun vist et halvt billede ????

Peter
Avatar billede plaf Nybegynder
23. maj 2001 - 20:27 #29
Det hele skulle være der nu !

/Plaf
Avatar billede usability_sanne Nybegynder
23. maj 2001 - 22:34 #30
Linket virker, men jeg kunne nu bedre lide plaf\'s første billede fra d.21/05 kl.12.17 (Genialt og enkelt) - måske får du senere tid til at hjælpe mig med et lille logo til tøj?! Det skal være en tegneserieagtig ung fyr med bukser der går ud forneden, gerne med hænderne oppe - har selv prøvet lidt, men har efterhånden opgivet...

Vender tilbage snart(-:

-sanne
Avatar billede plaf Nybegynder
23. maj 2001 - 22:39 #31
Sanne-> Dejligt at du kunne lide mit første udkast - men jeg havde jo desværre byttet om på højde og bredde...

Angående figuren til logo: Du skal nok oprette et nyt spørgsmål - så vil jeg kikke på det, hvis jeg har tid :-)(Og ellers plejer der jo også at komme geniale forslag fra mange andre!)

/Plaf
Avatar billede plaf Nybegynder
25. maj 2001 - 23:06 #32
Haloooo - er du på ferie ;-)
Avatar billede peterpeter Seniormester
27. maj 2001 - 23:11 #33
Halløj Plaf

Sorry - jeg har ganske rigtigt taget et par dage fri, for at hellige mig familien. Jeg beklager svartiderne....

Som tidligere nævnt - flot billede du har lavet, det bliver difinitivt løsningen på min velkomstside, dog er jeg ikke helt sikker på om din valgte blå baggrundsfarve er lige den jeg skal bruge. Endvidere har jeg også nye planer om, at der i bunden af billedet skal stå: \"Et eventyr i lys\" - eller måske på engelsk....

Har du lavet billedet i Photoshop ? Hvis du har, gider du så ikke sende mig selve Photoshop filen - jeg er ikke ekspert, men kan dog godt finde ud af at give lag forskellige farver samt tilføje ny tekst.

PS:

Har du mulighed for at tage det ovale billede med H C Andersen og lave et lille logo som skal sidde på alle siderne i en top frame, i størrelsen: 84*74 ? Et logo kun med selve billedet af HCAndersen samt det mørkebrune område, med udenomsgrafikken i transparent ??

Under alle omstændigheder - tak for arbejdet, jeg ligger et link herind når siden er oppe, så alle kan se resultatet.

Med Venlig Hilsen

Peter
Avatar billede plaf Nybegynder
27. maj 2001 - 23:20 #34
Fornuftigt valg - det med familien!! - Har gjort det samme....

Skal Photoshopfilen sendes til en e-mailadresse? - Hvilken?

Angående de små billeder: Laver dem, når jeg får svar på ovenstående!!
Avatar billede peterpeter Seniormester
27. maj 2001 - 23:26 #35
SUPER DUPER

E-Mail: dko2968@vip.cybercity.dk

;-)

Med Venlig Hilsen

Peter
Avatar billede plaf Nybegynder
28. maj 2001 - 00:08 #36
Så er de sendt - efter en masse sjov med mobilix´s mailserver :-|

/Plaf
Avatar billede peterpeter Seniormester
28. maj 2001 - 22:05 #37
Til Plaf
Perfekt, tak for hjælpen.

Sidder lige nu og fedter med dine filer, som er OK men:

1.
Jeg har ikke skrifttypen: GandoBT Regular den du har brugt, gider du sende den til mig ?

2.
Jeg kan ikke åbne den fil der hedder: HC-transparant.psd Hvad er det for et billede = og hvorfor sker der ikke noget når jeg dobbeltklikker ??

Photoshop åbner, men der er intet billede !!!

3.
Det lille logo kun med HC Andersen er perfekt, men jeg kan ikke konvertere det til GIF - så bliver det meget hakket. Jeg får ikke den mørke ovalcirkel til at \"fade\" ud !!
Kan det ikke lade sig gøre som GIF eller hvad ? Hvis ikke, så må jeg nøjes med en hård kant, måske med lidt slagskygge !!

Gad du gøre dette ?? - Altså sende mig det lille logo som GIF med mine ønsker ?

På forhånd tak for alt, det var alle point\'ne værd.

Med Venlig Hilsen

Peter
Avatar billede plaf Nybegynder
28. maj 2001 - 22:21 #38
Prøver at sende dig skrifttypen, men det bliver via wannadoo, for nu har Mobilix mailserver problemer igen (øv, øv og 3 gange øv!)

HC-transparant er bare billedet med den brune baggrund uden tekst - sådan forstod jeg det - men du kan også bare højreklikke på layeret hvor teksten står og så vælge delete....

Angående det lille logo: Prøv at tilføje et lag, som du så sætter nederst - herefter fylder du dette lag med baggrundsfarven, du ønsker. Så skulle det fade ordentligt - også som gif.
Avatar billede plaf Nybegynder
28. maj 2001 - 22:28 #39
Jeg kan altså ikke finde ud af sende skriftypen... Jeg kan godt finde den i mappen fonts, men når jeg vil vedhæfte den sker der ingenting - nogen, der kan hjælpe mig med det?
Avatar billede peterpeter Seniormester
28. maj 2001 - 22:46 #40
Det er TFF fil eller sådan noget det hedder, ikk ?

Kan man ikke liggge den i en mappe og zippe den ??

En mulighed

Peter
Avatar billede peterpeter Seniormester
28. maj 2001 - 22:49 #41
Og med hensyn til Giffen, problemet er at baggrunden er blandet grafik, ikke lige til at sætte som baggrund - derfor kunne det være godt med transparent, men hvis ikke man kan - så er der jo ikke noget at gøre ved det.

Peter
Avatar billede plaf Nybegynder
28. maj 2001 - 22:59 #42
Bruger lige 5 min mere på den der Gando BT- font

Tror jeg ved, hvad der går galt med det lille logo: Du skal selvfølgelig ikke fylde baggrunden (selvom det var det, jeg skrev), men derimod vælge en baggrundsfarve (den bageste af de to overlappende \"farvevælgere\"), der ca. er gennemsnittet af sidens baggrund - så vil en gif fade ud i denne farve....(har jeg skrevet det, så det er til at forstå?
Avatar billede peterpeter Seniormester
31. maj 2001 - 08:17 #43
Halløj Plaf

Fandt du ud af at sende fonten, eller hvad ?
Skal jeg ud og lede på nettet ?

Med Venlig Hilsen

Peter Windum
Avatar billede plaf Nybegynder
31. maj 2001 - 09:46 #44
Nej, det har jeg haft meget sjov med....

Jeg kan ikke tilføje nye skrifttyper, og da jeg prøvede at flytte (kopiere) Gando BT til en anden mappe, for at zippe den, så forsvandt den.

Så nu har jeg den heller ikke mere!!

Jo, man har meget sjov med de computere :-|

/Plaf

P.S. Hvis nogen ved, hvorfor der ikke sker noget, når jeg i mappen Fonts, vælger \"Istaller ny skrifttype\", og så vælger én fra en anden mappe (f.eks én jeg har downloaded), så hører jeg det meget gerne!