Avatar billede qnud Nybegynder
09. november 2006 - 07:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

rs232kabel melem reciever og pc

Hejsa!
Jeg har en ide om at mit tvkort er ved at gå ned, men ville gerne have overført nogle tvprogrammer jeg har optaget på vores satelit reciever (med indbygget harddisk. I recieveren er der en rs232port og jeg ville så høre om det er noget man kan gøre brug af evt til comporten på computeren eller til usb?! og hvilket kabel skal man bruge til det? lige eller krydset, hvis det overhovedet er muligt!
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
09. november 2006 - 08:05 #1
Jeg tror desværre ikke du kun bruge rs231 porten til dette, den er typisk kun til at lave firmware opdatereing eller evt. opsætning af reciever.
Kablet du bruger til tilkoblingen er et almindeliget han - hun seriel kabel.
Avatar billede venturer Nybegynder
09. november 2006 - 08:15 #2
rs232 er almindeligvis kun beregnet til konfiguration eller fjernstyring af enheden lige som madsen skriver. Hvis du lige fortæller her hvilken reciever der er tale om, kan der være der er en venlig sjæl der vil slå det op for dig, så vi kan finde ud af omd er er en anden måde at gøre det på.
Avatar billede qnud Nybegynder
09. november 2006 - 14:03 #3
:(... æv!!
men det er en "Digital satellit & terrestrisk modtager CX-CI 422 TS (PVR)"
Hvis det kan hjælpe!
Avatar billede qnud Nybegynder
09. november 2006 - 14:08 #4
Harddisken i recieveren er forresten en Toshiba og måler ca 10x7 cm kunne man evt. smide den i computeren og så overføre på den måde??!
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
09. november 2006 - 15:41 #5
Det sidste kunne godt være et forsøg værd, er ikke lige klar over hvordan den lagrer dataen, men måske kan pc'en læse den.
Der sker ikke noget ved at prøve.
Avatar billede qnud Nybegynder
09. november 2006 - 16:07 #6
ok!! Skal lige have kigget på harddisken så! kan den "bare" isættes computeren uden det helt vilde hokus pokus?!
Avatar billede qnud Nybegynder
09. november 2006 - 17:28 #7
harddisken er den her
http://no.kelkoo.com/b/a/ps_10362996/116501.html
men synes ikke rigtigt jeg kan få den sat til idekablet - det er som om hullerne ikke rigtigt passer, selvom der er det samme antal huller/pins og det er det samme system!
Avatar billede venturer Nybegynder
09. november 2006 - 17:41 #8
Jeg tror ikke du kan læse den i din PC, med mindre du kører Linux. Det plejer at være en linux variant denne slags optagere benytter sig af (billigere end en licens til at bruge FAT). I manualen til maskinen står der intet om at få dine optagelser over på din PC.

Den HD du har lagt en link til er en "almindelig" harddisk, men i produktbeskrivelsen til din optager står der at den bruger en 2,5" disk (samme som i en bærebare). Hvis dét er tilfældet skal du have en adapter for at kunne sætte den på et almindelig HD kabel. F.eks. sådan en her: http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/ADPNOTEB02.html
Avatar billede qnud Nybegynder
09. november 2006 - 17:48 #9
hmm -synes godt nok det er træls! -kører winXP
Harddisken hedder "Toshiba MK8025GAS" på 80 gb -troede ikke der kunne være flere versioner med samme produktnavn!
Avatar billede venturer Nybegynder
09. november 2006 - 17:53 #10
Avatar billede qnud Nybegynder
09. november 2006 - 18:17 #11
ok så er der nok ikke noget at gøre - skal have investeret i et nyt TVkort istedet!
Det eneste den skal kunne er at optage via antenne og altså satelit!
Har pt et hauppauge 250 pvr kort, men er der mon nogen, der kan foreslå noget bedre til en fornuftig pris (kortet er ca. 2 år gammelt og har haft problemer med det flere gange!
Avatar billede venturer Nybegynder
12. november 2006 - 17:42 #12
Jeg vil foreslå dig at afslutte dette spørgsmål og stille dit PVR spørgsmål i den rette kategori. Så tror jeg chancerne for et godt svar er større.
Avatar billede qnud Nybegynder
16. november 2006 - 07:27 #13
lukker -hvis der er nogen der vil have points så er det nu!!
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
16. november 2006 - 09:20 #14
Jo tak, vil jeg da gerne :-D