Avatar billede figora Nybegynder
08. november 2006 - 20:31 Der er 6 kommentarer

Synkronisering mellem computere

jeg søger et program der kan synkronisere mapper og filer mellem to pc'er på et netværk.. jeg forstiller mig sådan, at der er en klient på hver computer, så jeg ikke behover at dele mine mapper. er der nogen der kender sådan et program, har prøvet at finde et, men uden held
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
08. november 2006 - 20:43 #1
Jeg kan varmt anbefale (gratis) SyncToy fra Microsoft
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/digitalphotography/prophoto/synctoy.mspx
det kræver dog adgang til de mapper der skal synkroniseres.

Hvis det program du søger findes kan jeg ikke se hvad det skulle nytte:
    Delte mapper eller mapper der synkroniseres automatisk vil give (stort set)
    de samme sikkerhedsproblemer.
Avatar billede figora Nybegynder
08. november 2006 - 21:42 #2
men når man har en delt mappe kan alle gå ind på den, og det sker ikke når mapperne deles men bare synkroniseres, med et klient program
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
08. november 2006 - 23:18 #3
Jeg går ud fra, at det skal bruges på et lokalnet.

Hvis klientprogrammet opdaterer mapper og man sletter eller (op)retter en fil, så bliver ændringen overført til alle de andre maskiner.
Det svarer da helt til en delt mappe, bortset fra en lavere net-traffik med delt mappe.

I Windows Firewall kan man indstille Fil og Udskriftsdeling til kun at tillade bestemte IP-adresser på lokalnettet. Så kun 'indbudte' maskiner kan se noget.
Hvis der i forvejen benyttes delte mapper og alle skal kunne se dem, og de(n) mappe(r) der skal synkroniseres ikke må ses af alle, så forstår jeg behovet for et klienprogram.

Et sådan program er nok ret dyrt...
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
24. november 2006 - 20:53 #4
Hvilket operativsystem bruger du?
Hvilken netværksprotokol?
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
01. februar 2007 - 15:46 #5
ZZZZZzzzzz...
Avatar billede clb92 Nybegynder
24. november 2010 - 10:51 #6
Har du stadigvæk brug for hjælp?