Avatar billede viperfx102 Nybegynder
08. november 2006 - 20:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dropdown ala Adressefeltet i IE

Er det muligt i Excel at lave en dropdown som fungere på samme måde som adresse feltet i IE?
Altså at når man indtaster en værdi udvælges de værdier der passer det indtastet?

Giver det over hovede mening det jeg skriver?
Avatar billede excelent Ekspert
08. november 2006 - 20:27 #1
kender ikke IE, men prøv med Data>Datavalidering>Liste
i feltet Kilde indtaster du dine list værdier adskilt af semikolon
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
08. november 2006 - 20:50 #2
IE = Internet Explorer. Adresse feltet i FireFox og Opera fungere på samme måde, kan ikke lige finde på andet der ligner det jeg søger...

Jeg lavet en liste pt. som henter data fra et andet ark, men det er en del data og derfor ville det lette mit arbejde en del hvis det kan lade sig gøre at lave listen så den fungere på den måde.
Avatar billede excelent Ekspert
08. november 2006 - 21:05 #3
hvis det er en lang liste du har i et andet ark skal den blot navngives
dog kræves at værdierne er i samme kolonne
navnet anvendes i datavalideringslistn under kilde

sig til hvis det er en mulighed
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
29. november 2006 - 18:37 #4
Så har jeg langt om længe fået kigget videre på det og løst det.
Tak for hjælpen Excelent, opretter du ikke et svar så jeg kan lukke spørgsmålet?
Avatar billede excelent Ekspert
29. november 2006 - 18:52 #5
ok