Avatar billede cthrane Praktikant
08. november 2006 - 14:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

automatisk igangsætning af script fx hver time

Hejsa Eksperter
Er der nogen som ved hvordan man laver et lille script sådan at en bestemt hjemmeside/script bliver kaldt fx hver time eller hver anden time.
Kan man fx sætte sin server op til dette?
Det skal helst kunne køre på et almindeligt webhotel og helst i PHP.
VH Carsten Thrane
Avatar billede coderdk Praktikant
08. november 2006 - 14:34 #1
På linux bruger du cron - På windows bruges "Scheduled Tasks" eller "Planlagte opgaver". Du kan også benytte en af de mange services på nettet, som f.eks. webcron: http://www.webcron.org/index.php?&lang=en
Avatar billede yvette Nybegynder
08. november 2006 - 14:59 #2
Du kan lave et php script som blir udført når en besøger kommer til din side... Også laver du en date() der samligner med den nye date() og er den 1 time gammel, skal den kaldes :)
Avatar billede cthrane Praktikant
09. november 2006 - 08:24 #3
mange tak for tippet
Avatar billede coderdk Praktikant
09. november 2006 - 09:41 #4
Accepterer du, eller skal denniskamp smide et svar? ;)
Avatar billede cthrane Praktikant
09. november 2006 - 12:41 #5
hej
har jeg ikke allerede tildelt points
jeg kan godt tildele lidt flere
men er webcron gratis?
VH CT
Avatar billede coderdk Praktikant
09. november 2006 - 13:25 #6
Nope, du har ikke tildelt point...
Webcron's freecost service er gratis, og klarer tre opgaver - Skal du bruge flere (du lader kun til at skulle bruge en), skal man betale noget...
Avatar billede cthrane Praktikant
09. november 2006 - 14:09 #7
tak
nu burde jeg have tildelt point