Avatar billede aeskeline Nybegynder
08. november 2006 - 00:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billeder i database

Hej
Har lavet en database over forskellige blomsterarter i min have. Ville gerne om kunne poste et billede af hver enkel plante i tabellen. Kan det lade sig gøre?
Jeg synes ikke have fundet en måde at impotere et billede ind i tabellen?
Tak
AJ
Avatar billede -anders- Juniormester
08. november 2006 - 00:47 #1
Hej

Du kan i din tabel oprette et felt af datatypen OLE objekt, denne type felt tillader at du indsætter et billedobjekt i tabellen som så efterfølgende kan vises i en formular, men metoden er ikke helt god da din database vokser helt uhæmmet i størelse
Avatar billede -anders- Juniormester
08. november 2006 - 00:51 #2
Sorry fik lige sendt første indlæg afsted før det var skrevet færdigt :o)

Den bedste metode er efter min vurdering at gemme sti og filnavn i et alm. tekst eller notatfelt i tabellen og så efterfølgende loade det aktuelle billed i en en ubundet objektramme i en formular.

I denne artikel http://www.eksperten.dk/artikler/197 er der beskrevet præcis hvordan dette laves i access, prøv evt, at kikke på den.
Avatar billede mugs Novice
08. november 2006 - 05:22 #3
Jeg kan sende dig et eksempel bygget på samme måde som i den artikel anders refererer til. Der er dog den forskel, at du kan starte stifinderen og browse dig frem til det billede, som du ønsker at vise.

Blot læg din e-mail.

Helt enig med anders i, at billederne skal ligge udenfor db, og db skal blot rerefere til disse med en tekststreng.
Avatar billede aeskeline Nybegynder
14. april 2007 - 21:14 #4
lukketid