Generelt kan du kigge på denne side om e-handel:
http://www.forbrug.dk/markedsforing/fo/00/Du kan evt. true med at gå til forbrugerombudsmanden, ligesom du gratis kan skrive til forbrugerombudsmanden der så kan vælge at tage sagen op eller blot give dig gode råd:
http://www.forbrug.dk/markedsforing/fo/00/Generelt om dit køb, kan jeg sige:
Har du ikke modtaget eller mulighed for at læse visse oplysninger (evt. på hjemmesiden) - bl.a. oplysninger om fortrydelsesret - har du stadig fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen er på 14 dage og løber fra det tidspunkt hvor 1) du har modtaget oplysningerne *og* 2) varen er modtaget. Så længe disse 2 krav ikke er opfyldt har du som udgangspunkt ret til at fortryde dit køb. Om du har modtaget de nødvendige oplysninger kan du bedst selv vurdere (brug Forbrugeraftalelovens kap. 3 samt § 11.
-------------
Forbrugeraftalelovens § 11. Inden der indgås en fjernsalgsaftale om en vare eller en ikkefinansiel tjenesteydelse, skal den erhvervsdrivende give forbrugeren oplysning om
1) den erhvervsdrivendes navn, erhvervsmæssige hovedaktivitet, fysiske adresse samt, hvis der er tale om en udenlandsk erhvervsdrivende, der har en repræsentant her i landet, eller hvis leverandøren i øvrigt er repræsenteret af en anden, relevante oplysninger om denne repræsentant, herunder dennes fysiske adresse,
2) varens eller tjenesteydelsens karakter og væsentligste egenskaber,
3) den samlede pris for varen eller tjenesteydelsen inklusive gebyrer, omkostninger, herunder eventuelle leveringsomkostninger, moms og alle andre afgifter, herunder afgifter eller omkostninger, der ikke betales af den erhvervsdrivende eller pålægges af denne, eller, hvis en nøjagtig pris ikke kan oplyses, grundlaget for beregningen af prisen,
4) vilkår om betaling, levering eller anden opfyldelse af aftalen, en eventuel uopsigelighedsperiode samt eventuel adgang for parterne til at bringe aftalen til ophør før tiden eller ensidigt, herunder oplysning om eventuelle betingelser herfor,
5) hvorvidt der er fortrydelsesret efter denne lov,
6) eventuelle specifikke ekstraomkostninger for forbrugeren ved anvendelse af den pågældende kommunikationsteknik, hvis sådanne ekstraomkostninger pålægges, og
7) hvor længe oplysningerne gælder, herunder hvor længe varen eller tjenesteydelsen udbydes til den anførte pris.
-------------
Navnet fremgår hvis du søger på CVR-nummeret (nummeret fremgår faktisk af firmahjemmesiden):
http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=28456190Forbrugerklagenævnet vil som regel ikke behandle sager omhandlende køb for under 800 kr. værd.
// Old-Faithful™