Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 01:03 Der er 39 kommentarer

NWN 2 nyt grafikkort

Computer specifikationer:
Intel pentium 4 CPU 2.80 GHz
512 MB ram
Aner ikke hvilket bundkort jeg har.. Fujitsu siemens computer hvis det hjælper..

Mit nuværende grafikkort: Geforce 4 TI 4200 128 with AGP8x 128 mb

Fejl i NWN 2: Couldn't find any compatible Direct3D devices

Max pris til nyt grafikkort: 1500-2000 kr

Jeg har overvejet det her:
http://computeroutlet.dk/product.asp?product=92&sub=4
Pris: DKK 2.148,00

Kravene til grafikkort: Min. 128 MB

Krav til grafikkort og computer: http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=503947&forum=116

http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=502648&forum=116

Anbefaler i et andet grafikkort, så skal jeg kunne betale via. efterkrav.
Avatar billede jacla Nybegynder
07. november 2006 - 01:51 #1
Direct3D devices er et program som du skal downloade.

Se på googlemunder"Direct3D devices download"

vh

Jan      C",)
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 10:44 #2
Jeg har søgt længe, men jeg kan simpelthen ikke finde det.. Gider du sende et præcist link?

Jeg kan kun finde programmer der fixer det, og de virker ikke.
Avatar billede c-holst Novice
07. november 2006 - 10:46 #3
Du kan ikke anvende det grafikkort, da det er til pci e porten. De grafikkort du kan bruge er til agpporten

er du ude efter et nyt, så du også kan spille de nyeste spil, som kræver pixelshader (kan ikke lige huske hvad) kan du godt få et som vil løfte dit system betydeligt til op mod 1500, og så kunne en ramblok mere også gavne.

kunne forestille mig, at den fejl du nævner skyldes en driveropdatering.
hent en ældre driver, fx version 61.77
http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html
genstart i fejlsikret og afinstaller den nuværende driver
genstart normalt og installer den du ønsker at bruge.

reinstaller evt direct x
og sig nej til opdateringer af drivere vi MS
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 10:48 #4
Hent dette ned
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.mspx

Ved ikke hvor jacle vil have du henter Direct3D devices ned :D
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 10:51 #5
Ganske korrekt c-holst
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 11:01 #6
c-holst det grafikkort jeg har foreslået, kan jeg få et bedre end det til ca. 2000? (evt. link til det præcise kort så jeg ikke fumler rundt i det senere og køber noget forkert)
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 11:09 #7
Synes det er lidt spild af penge, at poste 2.000 i en lidt forældet computer.
Hvad er dine krav til maskinen?
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 11:11 #8
Jeg prøver lige det med driveren først, havde misforstået det han skrev.
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 11:12 #9
Loppehund er det ikke muligt at tage grafikkortet ud igen og sætte det ind i en evt. ny computer?
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 11:14 #10
I dit tilfælde ville jeg stile efter et brugt 6800GT, som burde kunne findes til max 1.000 kr

Så ville jeg finde nogle flere RAM. Alt efter hvilke du selv har siddende i nu, så find nogle billige RAM og smid i så du har min 1GB og gerne 2GB. Så er du godt dækket ind, og til en billig pris.

Brug dette indtil du har sparet lidt penge sammen, og sæt så ind på hele området.
Er dine krav bare lidt surf. lette spil, Office osv, så er det noller at smide penge på den forældet model.
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 11:16 #11
Jo, du kan godt pille grafikkortet ud og smide det i en anden maskine. Det vil så bare kræve samme AGP interface.

I dag er AGP forældet, og man har hovedsageligt PCI Express overalt. Der produceres stadig en slat AGP kort, men det ebber stille og roligt ud.
Avatar billede c-holst Novice
07. november 2006 - 11:22 #12
ca 1000 kroner til et grafikkort, ville personligt købe et nyt
350 til 512 mb ram

så burde du være dækket godt ind uden at overdrive.

Jeg mener du vil få svært ved at genanvende både ram og grafikkort i en fremtidig maskine, da begge dele benytter teknologier og sokler som er på vej ud af markedet efter flere år "på toppen"

så lad os høre fra dig, så kan vi hver især komme med lidt forkellige "tilbud" til dig

den eneste fare jeg kan få øje på, er decideret overkill.
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 11:22 #13
Jeg ved utroligt lidt om sådan noget her.
Altså: Min computer kan kun gøre AGP grafikkort, og kan derfor ikke bruge et PCI Express kort?
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 11:26 #14
Jeg har lige tjent 6000,- og jeg har overvejet at købe en ny computer..

Problemet er bare, jeg aner ikke særligt meget om det.

Kan jeg få en computer til max 6500 der kan køre nyeste spil og naturligvis det sædvanlige office o.l.

Hvor kan jeg finde sådan en henne?
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 11:38 #15
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 11:41 #16
Men gør lige op med dig selv om det er værd at skifte ud.
Du virker ikke som du er er hardcore gamer ?
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 11:45 #17
Nope er jeg heller ikke, men vil kunne køre de nyere spil.
Jeg har prøvet det med anden driver, og den kommer op med samme fejl, så jeg skal have et nyt grafikkort.

Jeg får det betalt, max ca. pris 2000.
Hvilket et skal jeg købe?
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 11:53 #18
Prøv lige dette:

Genstart i fejlsikret (tryk F8 under opstart)

Gå til kontrolpanel (start >> kontrolpanel)

Dobbelklik på tilføj/fjern programmer.
Lokalisere driveren og afinstallere den.

Genstart din PC og hent denne ned http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_40.72.html
installer den justere skærm som du ønsker og genstart.

Herefter henter du denne
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.mspx

Genstart
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 14:22 #19
Okay jeg prøver igen :)
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 14:33 #20
Du siger bare til
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 14:37 #21
Samme problem :/ Could not find any compatible Direct3D devices.
Andre ideer?
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 14:38 #22
Jeg har været inde i dxdiag og tager direct3D testen, og den gik helt fint. Kunne se den firkant der hele tiden
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 15:23 #24
Hvornår kommer fejlen frem?
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 15:48 #25
Fejlen kommer op efter jeg har trykket på play
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 15:48 #26
Skal have et nyt grafikkort. Skriv et svar
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 15:53 #27
Dit grafikkort understøtter nok ikke spillet.

Skal jeg finde et grafikkort til dig?

Jeg samler ikke på point
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 15:56 #28
okay :) Ja ville være lækkert hvis du gad. (max er ca. 2000 - kan godt være et på 1000 fungerer, men jeg får 2000 betalt af firma til det)
Et råd fra dig: hvor mange år vil min computer holde endnu hvis jeg køber et godt grafikkort?
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 16:09 #29
Din maskine bliver ikke "fremtidssikret" med et godt grafikkort.
Se på en PC som en motor. Sætter man for stor en karburator i vil den hakke osv.

Mit råd er og bliver, at du ikke skal smide flere penge i den maskine.

Jeg ville kigge efter dette
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=112149
Avatar billede le-boef Nybegynder
07. november 2006 - 16:23 #30
Mange tak for hjælpen :)

Jeg har aftalt med en kammerat, at han skal hjælpe mig med at sætte en ny computer sammen, så jeg køber en ny
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 16:29 #31
Velbekomme.

Sig til hvis I mangler hjælp!
Avatar billede c-holst Novice
07. november 2006 - 16:57 #32
her er også nogle kort jeg gerne ville have i min maskine under 1000 kr
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=227929
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237383

alternativt et 6600gt men så må du nøjes med 128 mb ram

sammen med din processor skulle du med visse begrænsninger naturligvis kunne klare de spil som er på markedet idag.

og så ville jeg også sætte mere ram i, fx
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=37&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=400&Soegeord=&Direction925=2&Sorted925=3200&Direction30614=2&Sorted30614=512&Equal20=156&Submit.x=13&Submit.y=8&Equal31279=&Equal1372=&True28959=&Trueval28959=118452

skal du absolut af med pengene
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=239902 1300kr
det er som jeg ser det, det bedste kort du kan få pt. til under 2000 kroner

jeg lægger dette indlæg som et svar, det kan du bruge som du vil, hvis du mener jeg har været til nogen hjælp
Avatar billede loppehund Nybegynder
07. november 2006 - 17:04 #33
c-holst >

Begge dine første links indeholder kort der møg larmer.
Blæseren på de kort har en klam kort leve tid!

Det LE kort jeg linker til, har også en bedre RAM frekvens
Avatar billede jacla Nybegynder
09. november 2006 - 16:46 #34
Avatar billede loppehund Nybegynder
09. november 2006 - 17:01 #35
Hvad er det til jacle?
Avatar billede c-holst Novice
13. november 2006 - 17:04 #36
loppehund. tak for dine kommentarer til mine indlæg. har du lidt dokumentation angående de problemer du nævner

de kunne evt med en ekstra køler
Avatar billede loppehund Nybegynder
13. november 2006 - 17:12 #37
C-holst >  jeg har leget meget med begge kort, og ikke alle kort egner sig til replace af blæseren.
Det er jo heller ikke alle 7600 kort der er gode.
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 12:20 #38
Lukketid??
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:27 #39
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.