Avatar billede mikkerbj Nybegynder
06. november 2006 - 22:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

størrelse på ikon og tekst på skrivebord

hej
forleden da jeg sad med min bærbare kom min lille datter og hamrede på tastaturet hvilket har foresaget at jeg har en kæmpe tekst og store ikon'er på mit skrivebord. Jeg har tjekket om alt står som det skal med hensyn til tekststørrelse og det gør det! Hun har tidligere gjort det samme, hvor jeg fandt en side på nettet hvor der stod en sti til et sted i windows hvor man kunne taste ind hvilken skriftstørrelse man ville bruge. jeg kan ikke huske hvilken der er standart i windows, og jeg kan ikke finde siden igen og kan ikke huske hvor det var man rettede det :(

håber på hjælp!!!
Avatar billede hcma Novice
06. november 2006 - 23:43 #1
tror du ikke at hun er kommet til at slå handicap-hjælp til ?
eller prøv en systemgendannelse
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
07. november 2006 - 09:05 #2
jeg har prøvet at køre systemgendannelse men uden held :-( desværre! som skrevet har jeg prøvet det før. og der fandt jeg et sted i windows hvor man kunne skrive "hvilken størrelse i tal" man ville have, og der fik jeg rettet fejlen. Jeg kan bare ikke finde den funktion i windows igen!
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2006 - 09:16 #3
Nu sidder jeg ikke lige ved en XP maskine, men udfra hukommelsen:

Højreklik på skriveborder > Egenskaber > Udseende > Avanceret > Ikon > Og så ændrer du bare størrelsen.
Så vidt jeg husker så er den normalt 32.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. november 2006 - 09:27 #4
Venstre ALT + venstre SKIFT + PRINT SCREEN
Udfør ovenstående én gang og genstart maskinen.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. november 2006 - 09:31 #5
Sådan sikrer du, at det ikke sker igen:

Kontrolpanel -> Hjælp til handicappede -> Hjælp til handicappede -> Skærm -> Indstillinger -> Fjern flueben i "Brug genvej"
Avatar billede vejmand Juniormester
22. januar 2007 - 06:43 #6
Kan spørgsmålet lukkes?
Avatar billede haverslev Novice
22. januar 2007 - 08:03 #7
Smider et svar også, blot afvis hvis min kommentar ikke var til nogen hjælp ;o)