Avatar billede paddington Nybegynder
06. november 2006 - 15:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billede med baggrund (farve) til billede med transperent baggrund

Hei Alle

Er det muligt at omdanne et billede, så man får en transperent baggrund??

Ligger inde med et klub-logo, med en hvid baggrund og denne vil jeg gerne have lavet om til en tranperent baggrund...

Nogle programmer??
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. november 2006 - 15:27 #1
Photoshop f.eks..

Her slettes baggrundsfarven, hvorefter billede gemmes som giv med transparant baggrund.

Resultatet bliver bedst hvis du ved hvilken farve billedest skal sidden på, da man så kan gemme til den bagrundsfarve. Hvis du ikke sætter en farve gemmer den til farven hvis, hvilket igen betyder at billederne ofte får en hvid kant selvom baggrundsfarven er transparant
Avatar billede paddington Nybegynder
06. november 2006 - 16:45 #2
Hurtig toturial for photoshop, tak!!

Hvor ligger denne funktion??
har kigget, men er ikke stødt på dette!!

På forhånd tak

Mads Jordan
/Paddington
Avatar billede jernrosen Nybegynder
07. november 2006 - 07:57 #3
Værsgo - et styk hurtig tutorial

http://www.photoshopforce.com/tutorials/create-transparent-images/index.php

det væsentlige er at du skal lave et nyt billede med transparent baggrund - kopiere det ønskede ind i det nye billede - gemme som CompuServe .gif med "Transparency" afkrydset.
Avatar billede skovge Novice
07. november 2006 - 10:42 #4
Eller du kan gøre baggrunden transparent (enten med magic wand hvis det er et enkelt logo eller med mask hvis det er mere kompliceret) - og så vælger du bare Help->Save as Transparent - så får du en guide op der hjælper dig med at gemme det transparent til enten online brug eller udskrift.