Avatar billede pihl88 Nybegynder
05. november 2006 - 23:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

problemer med opsætning af hjemme windows server

Hej eksperter

Jeg vil igang med at lære asp og skal derfor opsætte min computer som server. Jeg har installeret IIS-6 og det burde virke, men det gør det ikke. Jeg har fulgt denne guide: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion2a.asp

Ifølge guiden skal jeg intaste min computers navn i adresselinien i min browser, men den kommer ikke ind på asp-siden?

Derudover findes denne sti ikke på min computer: c:\inetpub\wwwroot\ - ?

Andreas
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. november 2006 - 23:34 #1
1) I stedet for computernavnet kan du bare bruge localhost: http://localhost/

2) Hvis du ikke har "c:\inetpub\wwwroot", er der noget galt.. for det er standardmappen, hvor filerne normalt ligger..

Prøv evt at højreklikke på "Denne Computer"-ikonet og vælg "Administrer". Klik derefter på "Tjenester og programmer".

I højre side skulle du gerne kunne finde "Internet Information Services". I denne "mappe" finder du "Websteder" og derefter "Standardwebsted", hvor du kan se status i "Tilstand"-kolonnen (der kan du også se andre oplysninger)..
Avatar billede cpufan Juniormester
05. november 2006 - 23:46 #2
hvilket styresystem kører du med? - windowsversion?
Avatar billede pihl88 Nybegynder
06. november 2006 - 00:15 #3
hey Surfer. Jeg har fundet problemet. Inde i "Tjenester og programmer" - den påstår, at min IIS6 ikke er opdateret. Den siger, at jeg ikke har version 4 eller derover, men jeg har altså installeret version 6.0 to gange... Hvad kan det skyldes? Jeg installerede en version jeg fandt på nettet, microsoft's side
Avatar billede pihl88 Nybegynder
06. november 2006 - 00:15 #4
Jeg har XP
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. november 2006 - 00:18 #5
IIS 6.0 fåes kun med Professional versionen af Windows XP..

Er du sikker på at du har Professional? Eller er det Home Edition?
Avatar billede pihl88 Nybegynder
06. november 2006 - 08:05 #6
Ahh problem solved. Jeg har Home Edition - så er det ikke muligt at bruge den som server?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. november 2006 - 14:34 #7
Nej.. ikke officielt..

Ifølge Microsoft kan det ikke lade sig gøre, at køre IIS på Home Edition..

Men det kan det, hvis man bruge nogle filer fra en Windows 2000 CD.. en guide kan findes på nettet..

Men det kræver at man ejer en Windows 2000 CD.. og man kan (så vidt jeg ved) kører IIS på en Windows 2000..

Så det giver ikke helt mening, at bruge filerne fra Windows 2000, for at kører IIS på Windows XP.. med mindre at man foretrækker at bruge Windows XP.. :-)
Avatar billede pihl88 Nybegynder
06. november 2006 - 21:33 #8
ok - sådan kan det jo gå :) Jeg finder på noget andet. Findes der gratis webhoteller med asp mulighed? Surfer kan du ikke sende et svar så du kan få dine velfortjente point?  Tak for hjælpen.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. november 2006 - 21:40 #9
Der var engang frip.dk .. men den har været nede i lang tid..

De fleste stiller PHP tilrådighed.. f.eks. frac.dk og whitehat.dk ..

- Svar.
Avatar billede cpufan Juniormester
06. november 2006 - 22:44 #10
hvad med PWS iøvrigt?
Avatar billede cpufan Juniormester
06. november 2006 - 22:46 #11
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. november 2006 - 22:54 #12
Personal Web Server (PWS) kører på Windows 98, og svarer til IIS på XP..

Jeg regner ikke med at pihl88 har Windows 98.. men hvis han har, helt iorden.. :-)

PS: Jeg smutter lige om lidt..
Avatar billede morhan Novice
06. november 2006 - 22:55 #13
PWS kan hentes hos Microsoft, men det er kun ASP 2.0