Avatar billede megahof Nybegynder
05. november 2006 - 17:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan man aflæse stjernerne fra en wep-kryptering? Kan ikke huske!

Hej Eksperter

Jeg har et trådløst netværk i vores fælleshus, på denne computer har jeg fået indskrevet koden til WEP-krypteringen for flere måneder siden, men har i mellemtiden glemt koden. Nu vil jeg gerne have min kærestes computer på nettet.

Er det muligt at der findes et lille program, der kan aflæse den kode jeg har indskrevet på min computer, så jeg kan få det til at virke på min kærestes. Jeg mener at have set der findes sådanne på nettet.

Jeg vil også lige gøre opmærksom på, at det er helt okay med fælleshuset, jeg kan dog ikke få fat i den IT-ansvarlige, da  han er på ferie :-(

Håber i kan hjælpe!

MVH
Mads
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. november 2006 - 17:39 #1
Det er ulovligt og må derfor ikke diskutteres på eksperten - og for den sags skyld på andre danske forummer.

Du kan evt. læse denne tekst som omhandler sikkerhed og under overskriften "Husk at slå kryptering til" kan du se at der står at ihærdige hackere kan bryde WEP kryptering.

http://www.danmark.dk/portal/page/pr04/DANMARK_DK/Forside/itborger/it_sikkerhed/Tips_til_mobiltelefoner_og_traedloese_netvaerk/traadloese_netvaerk/laas_doerene_til_dit_traadloese_netvaerk
Avatar billede megahof Nybegynder
05. november 2006 - 18:04 #2
Nå, det kan jeg nu ikke forstå er ulovligt, det er jo internt imellem 2 computere jeg selv ejer.. Jeg vil jo ikke gå ind fra en anden computer og aflæse koden. Jeg skal blot læse hvad der står med stjerner..

..men fair nok, jeg kan se den er på kanten og vil derfor ikke gøre yderligere af mit spørgsmål her på eksperten.dk

Hvordan nedlægger jeg mit spørgsmål?
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. november 2006 - 18:18 #3
Spørgsmålet er ikke hvad du gør med informationen eksperten kan give dig, spørgsmålet er hvad du kan bruge den til. Jeg tror skam på at du ikke vil bryde andre koder end din, men det er stadig ulovligt at diskuttere det på eksperten.

Med hensyn til hvordan du lukker spørgsmålet så skal du klikke på knappen hvor der står svar ud for, til venstre for boxen hvori du skriver dine kommentare. Derefter skal du bare skrive et tegn så den har noget tekst at submitte og tryk på knappen send. Derefter skal du markere dit eget navn i boxen til venstre (du kan næsten ikke undgå at se den). Derefter klikker du på knappen accepter.

Hvis alt er gået rigtigt til så vil det hidtil grønne flag skifte fra grønt videre til gult og dernæst til blåt og spørgsmålet er nu lukket.
Avatar billede megahof Nybegynder
05. november 2006 - 18:25 #4
Lukker!
Avatar billede morhan Novice
05. november 2006 - 18:33 #5
udvikler, jeg tror du har misforstået spørgsmålet
Avatar billede kox Nybegynder
05. november 2006 - 18:42 #6
Jeg kan ikke se at det er ulovligt at prøve at finde ud af en kode på ens egen computer... Kan ikke engang se kanten... Det er ikke et spørgsmål om at bryde nogen kode bare spørgsmålet om at se hvad der er bagved *********

Snadboy Revelation har flere gange (men ikke altid) hjulpet mig. http://www.snadboy.com/RevelationV2.zip
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. november 2006 - 19:19 #7
morhan, forklar hvorfor du tror det :-)
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. november 2006 - 19:22 #8
kox -> grunden til at det er ulovligt det er at det program som megahof søgte efter _KAN_ blive brugt ulovligt. Jeg forstår godt at megahof vil bruge det på en ærlig måde, men derfor bliver det stadig ikke lovligt af den grund?

Det ville være det samme som hvis du blev taget i at stjæle mad fra en butik og din undskyldning var at du var fattig? Man kan ikke lave undtagelser bare fordi nogle mennesker behøver noget.

:-)
Avatar billede kox Nybegynder
05. november 2006 - 19:57 #9
Ja altså undskyld mig men den sammenligning er da helt ude i hampen.
På stående fod kan jeg ikke komme i tanker om en eneste ulovlig ting man kan bruge snadboy til på sin egen computer!
Avatar billede kox Nybegynder
05. november 2006 - 20:34 #10
Det svarer, nu vi er ved syrede sammenligninger, til at du ikke vil hjælpe en person med at oprette forbindelse til internettet fordi det _KAN_ blive brugt til at hacke Danske Banks webbank...

Der er desuden allerede utallige gange på eksperten blevet hjulpet med samme problemstilling og nogenlunde samme løsning, uden at CoAdmin har blandet sig
Avatar billede udvikler Nybegynder
05. november 2006 - 20:50 #11
1. det var ingen underlig sammenligning.

2. prøv at forestille dig hvorfor ting bliver krypteret? Fordi at det ikke skal kunne brydes. Netop! Alligevel findes der programmer der bryder koderne, hvad har du at sige til det? Og forresten, hvis det program kan bryde ens egne krypterede koder, hvorfor skulle det så ikke også bryde andres? Den kan jo ikke genkende hvis kode det er?

3. hvis andre gør noget betyder det ikke at man selv skal gøre det vel?
Avatar billede morhan Novice
05. november 2006 - 22:48 #12
Der spørges ikke efter en opskrift til at knække WEP-kryptering. Der efterspørges en metode til at overføre nøglen fra en computer til en anden
Avatar billede nva Praktikant
06. november 2006 - 10:21 #13
Såvidt jeg husker er der et lille forstørrelsesglas i SIW-programmet som kan findes på Pcworld-downloads til at vise hvad *-stjernerne betyder. Det er vel ikke ulovligt at benytte på sin egen pc efter min mening.
Avatar billede morhan Novice
06. november 2006 - 12:49 #14
Jeg har ikke undersøgt hvordan og hvorhenne nøglen bliver opbevaret. Men at gøre *-erne synlige er nok ikke løsningen. Jeg mener der vises fem stjerner uanset længden på passwordet, så det er nok ikke det rigtige password der vil blive synligt