Avatar billede shako Novice
05. november 2006 - 13:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af Computer?

Hej Eksperten.dk

Min computer er den absolut nyeste computer på market.. Eller det var det ihvertfald for 2år siden. Men tiderne skifter jo

Jeg kunne godt tænke mig at få sat den igen en grundig opgradering (Ny CPU, Graffikkort, Ram etc.)
Jeg bruger den for det meste til spil. World of Warcraft specielt, og jeg har aldrig prøvet at opgraderer en computer, men det må jo kunne gøres for en små  3-4000 kr håber jeg. Nogle forslag til hvilket graffikkort/Cpu/ram jeg skulle tage?

Den ser lige nu sådan her ud:

    PC:
      Operativ System                                  Microsoft Windows XP Home Edition
      OS Service Pack                                  Service Pack 1
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      PC Navn                                          Daniel
      Bruger Navn                                      Daniel

    Motherboard:
      CPU Type                                          Intel Celeron, 2400 MHz (24 x 100)
      Motherboard Navn                                  MSI MS-6701 (Medion OEM)  (3 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, LAN)
      Motherboard Chipset                              SiS 648
      System Hukommelse                                512 MB  (PC2700 DDR SDRAM)
      BIOS Type                                        Award (02/22/03)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM1)
      Kommunikations Port                              ECP-printerport (LPT1)

    Grafikkort:
      Grafikkort                                        NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X  (128 MB)
      3D Acclerator                                    nVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X
      Skærm                                            Plug and Play-skærm [NoDB]  (1588)

    Multimedie:
      Lydkort                                          SiS 7012 Audio Device

    Lager:
      IDE Kontroller                                    SiS PCI IDE-controller
      Floppy Drev                                      Diskettedrev
      Disk Drev                                        ST3120023A  (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
      Disk Drev                                        Medion Flash XL      MS USB Device
      Disk Drev                                        Medion Flash XL  MMC/SD USB Device
      Disk Drev                                        Medion Flash XL      SM USB Device
      Disk Drev                                        Medion Flash XL      CF USB Device
      Optisk Drev                                      IDE DVD-ROM 16X  (16x DVD-ROM)
      Optisk Drev                                      MITSUMI CR-487ETE  (52x/24x/52x CD-RW)
      SMART Harddisk Status                            OK

    Partitioner:
      C: (NTFS)                                        114463 MB (91486 MB fri)

    Inddata:
      Keyboard                                          Ideazon USB Zboard Device
      Mus                                              Logitech HID-compliant Cordless Mouse

    Netværk:
      Netværks Adapter                                  SiS 900-baseret PCI Fast Ethernet-netværkskort  (192.168.10.103)

    Ydre Enheder:
      Printer                                          Brother DCP-110C USB Printer
      USB1 Kontroller                                  SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
      USB2 Kontroller                                  SiS 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller
      USB Enhed                                        Standard USB-hub
      USB Enhed                                        USB-brugerstyret inputenhed (HID)
      USB Enhed                                        USB-lagerenhed
      USB Enhed                                        USB-sammensat enhed

--------[ DMI ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ BIOS ]

    BIOS Egenskaber:
      Producent                                        Phoenix Technologies, LTD
      Version                                          6.00 PG
      Udgivelses Dato                                  02/22/2003
      Størrelse                                        256 KB
      Boot Enhed                                        Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120
      Muligheder                                        Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD
      Understøttede Standarder                          DMI, APM, ACPI, ESCD, PnP
      Udvidelses Egenskaber                            ISA, PCI, AGP, USB

  [ System ]

    System Egenskaber:
      Producent                                        MEDIONPC
      Universelt Unikt ID                              C88A8A52-171EB211-80006445-6E4E6973
      Vågn Op Type                                      Netafbryder

  [ Motherboard ]

    Motherboard Egenskaber:
      Producent                                        MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
      Produkt                                          MS-6701

  [ Chassis ]

    Chassis Beskrivelse:
      Chassis Type                                      Desktop

  [ Hukommelses Kontroller ]

    Egenskaber for Hukommelses Kontroller:
      Fejl Detekterings Metode                          Ingen
      Fejl Korrektion                                  Ingen
      Understøttet Hukommelses Interleave              1-Way
      Nuværende Hukommelses Interleave                  1-Way
      Understøttede Hukommelses Typer                  DIMM, SDRAM
      Understøttet Hukommelses Spænding                3.3V
      Maksimum Hukommelses Moduls Størrelse            1024 MB
      Hukommelses Sokler                                2

  [ Processorer / Intel Celeron(R) ]

    Processor Egenskaber:
      Producent                                        Intel
      Version                                          Intel Celeron(R)
      Ekstern Hastighed                                100 MHz
      Maksimum Hastighed                                3000 MHz
      Nuværende Hastighed                              2400 MHz
      Type                                              Central Processor
      Spænding                                          1.5 V
      Status                                            Tilkoblet
      Opgradering                                      ZIF
      Sokkel Udformning                                Socket 478

  [ Processorer / Intel Celeron(R) ]

    Processor Egenskaber:
      Producent                                        Ukendt
      Version                                          Intel Celeron(R)
      Ekstern Hastighed                                100 MHz
      Maksimum Hastighed                                3000 MHz
      Nuværende Hastighed                              2400 MHz
      Type                                              Central Processor
      Spænding                                          1.5 V
      Status                                            Disabled by user
      Opgradering                                      ZIF
      Sokkel Udformning                                Socket 478

Jeg håber i kan hjælpe mig

Daniel
Avatar billede egidiussen Nybegynder
05. november 2006 - 17:44 #1
Hejsa
Som jeg ser det, så er det eneste du kan bruge dine drev (harddisk, og dvd-drev) og muligvis dit kabinet. Du bør skifte dit bundkort ligeledes - derved vil du kunne købe bedre CPU, grafikkort og ram.
Hvis du er ville til at ofre lidt mere (og købe tæt på en ny pc) så jeg ville købe noget i stil med:

Bundkort (950 kr):
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=208618

Processor (1350 kr):
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216460

Ram (1200 kr):
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=139976

Grafikkort (1000 kr):
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=184474

Samlet pris ca. 4700 kr.
Avatar billede shako Novice
05. november 2006 - 17:51 #2
Det kunne være fedt, den Processor virker dog lidt langsom. 1.86 GHz er da ikke så meget? Eller er der noget specielt jeg har overset?

Takker for svaret

Daniel
Avatar billede egidiussen Nybegynder
05. november 2006 - 18:28 #3
Ja, det er en speciel prosessor - Intel nyeste og hurtigste model.
Avatar billede micpet Nybegynder
16. oktober 2007 - 14:41 #5
Det bundkort du foreslår til de 950 kr (godt nok lang tid siden) Kan det også godt få alle de card readers på fronten til at fungere ?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
21. december 2007 - 10:03 #6
Ja, det bør ikke være noget problem, da en cardreader normalt enten tilsluttes via USB bagpå eller med små stik på bundkortet (findes på det bundkort).