Avatar billede musial Nybegynder
04. november 2006 - 14:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

forbinde kabler til tlf stik!?

Hej, har lige fået bestilt internet hos CC, problemet er at jeg har fundet ud af, at mit tlf stik, slet ikke er sat til. Har prøvet lidt frem og tilbage, med de forskellige farver, men den får på intet tidspunkt kontakt til internettet, så DSL lyser på Routeren.

der er 6 farver: Hvid, Gul, Brun, Sort, Blå og Rød
og der er 2 stik, i telefon stikket, som sidder i væggen, man kan tilslutte dem til.

spørgsmålet går ud på, hvordan de kabler skal fordeles på det tlf stik, som er sat til væggen.
Har snakket med min bror, men han har 8 ledninger, hvor 4 af dem er sat til, ved at BRUN, og RØD er sat til det venstre stik!?

Nogen som ved, hvilken kobination de skal sættes til, for at man kan få internet?

MVH Musial
Avatar billede musial Nybegynder
04. november 2006 - 14:04 #1
PS er sat på centralen igår den 3. November.
Avatar billede azar Nybegynder
04. november 2006 - 14:06 #2
hehe har også haft cc men tør sgu ikke skille min telefon stik ad :P
Avatar billede musial Nybegynder
04. november 2006 - 14:10 #3
nu bor jeg på et college værelse, så det er intet problem at sige det har været splittet ad før ;) ISKOLD, ærgeligt at betale 695 kr., hvis man kan gøre det selv :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2006 - 14:19 #4
Normalt bruger man rød og blå. Midter benet benyttes ikke.

om det er rød til venstre eller højre er lige meget.

Har du en bærelinie? Uden bærelinie fra TDC eller CC får du det ikke til at virke.
Avatar billede musial Nybegynder
04. november 2006 - 14:35 #5
Jeg har fået Cybercity Solo abn. og der er vist ingen bærelinje, men det behøvede jeg ikk sagde Cybercity. De sagde at det var bredbånd uden Telefoni og bærelinje!?
men jeg prøver da med blå og rød kun, hvis de andre ikke skal bruges!

Musial
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2006 - 17:02 #6
Der bruges kun to ledninger til telefoni og ADSL, midterbenet bruges ikke
Avatar billede musial Nybegynder
21. november 2006 - 16:19 #7
Mange tak, fandt ud af at de har sat mig forkert på, på centralen.
Ret neder når jeg har fået tekniker ud.