Avatar billede hansk Nybegynder
03. november 2006 - 16:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan ikke tilknytte drevbogstav til en netværksmappe

Hej,
Jeg forsøger at oprette en netværksmappe med et drevbogstav, og det går nogenlunde godt, indtil jeg prøver at accesse den.
Så får jeg flg meddelelse:
"Brug kontrolpanel til at installere og konfigurere systemkomponenter"
Hvad mangler jeg at installere?
Avatar billede hansk Nybegynder
04. november 2006 - 09:03 #1
Jeg kan tilføje at jeg på min server kører XP-PRO, mens jeg på den maskine jeg vil oprette et drevbogstav kører XP-HOME.
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2006 - 09:20 #2
Avatar billede hansk Nybegynder
04. november 2006 - 13:00 #3
Det var ikke helt nok.
Jeg har nu forsøgt mig frem, og det er muligt at få det til at fungere hvis jeg opretter mapningen på en subfolder til den delte mappe.
dvs. jeg deler mappe a som har en subfolder som hedder mappe ab. Jeg kan ikke lave en mapning til mappe a, men kan godt lave en mapning til mappe ab.
Nogen forslag?
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2006 - 15:08 #4
Og du har sat div. flueben osv rigtigt ?
Avatar billede hansk Nybegynder
04. november 2006 - 17:11 #5
Ja, men der er jo ikke så mange.
Som sagt, har jeg fået det til at fungere ved at flytte sharet til en højereliggende mappe hvori den mappe ligger som jeg vil dele via en drev-mapning.
Blot giver det en masse andre problemer, idet der så skal laves nye mapninger på en del andre pc'ere.
Derfor vil det være godt hvis der findes en som har den rigtige løsningen til problemet.
Avatar billede hansk Nybegynder
05. december 2006 - 12:16 #6
x
Avatar billede hansk Nybegynder
05. december 2006 - 12:17 #7
x
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2006 - 12:29 #8
Hvis du har en løsning, så skriv den lige herind - så kan andre også få glæde af det. ;o)