Avatar billede pla-net Nybegynder
03. november 2006 - 11:08 Der er 13 kommentarer

Photoshop - kan ikke redigere billede

Hej,

Jeg kan ikke redigere i billede i Photoshop. Hverken male, klone eller lign. Den er ikke låst eller noget, og jeg har duplikeret og åbnet kopi. Intet lykkedes.

Er der noget galt med indstillingerne?

P
Avatar billede timmeren Nybegynder
03. november 2006 - 11:34 #1
har du prøvet med andre billeder, eller er det kun lige et billede der ikke vil ?
Avatar billede pla-net Nybegynder
03. november 2006 - 12:08 #2
Alle billeder vil ikke redigeres i Photoshop, sjovt nok har jeg ingen problemer i ImageReady...håber stadig på at nogen ved hvad der er galt
Avatar billede aurum Nybegynder
03. november 2006 - 12:09 #3
Hvis det kun er det ene billede, som er et problem, skyldes det højst sandsynligt, at det er gemt som et indekseret billede.

Når du har billedet åbent, skal du klikke i menuen Billede -> Tilstand
Ændr tilstanden til RGB... så kan du redigere i det
Avatar billede pla-net Nybegynder
03. november 2006 - 13:03 #4
Det er ikke indekseret billede
Avatar billede hcma Novice
03. november 2006 - 13:06 #5
Prøv at resette preferencefilen enten ved at holde ctrl.+shift+alt nede mens Photoshop starter op (du skal være hurtig), eller ved at smide filen ud.
Den ligger i
C:\documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\ 7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings\
Application Data er en skjult fil så når du søger skal du slå View Hidden Files and Folders til.

(erstat 7.0 med den version du har)
Avatar billede pla-net Nybegynder
03. november 2006 - 13:25 #6
Hjalp heller ikke :'-(
Avatar billede hcma Novice
03. november 2006 - 13:35 #7
så prøv  Image -> Mode -> er der flueben i 8 bits Channel ?
Avatar billede pla-net Nybegynder
03. november 2006 - 13:39 #8
Jeps og RGB
Avatar billede hcma Novice
03. november 2006 - 14:01 #9
så er jeg lost :o(
Avatar billede weblex Nybegynder
03. november 2006 - 19:14 #10
Kan du uploade billedet, så vi andre kan prøve at redigere det?
Avatar billede hcma Novice
03. november 2006 - 19:29 #11
filtype ?
hvis du ikke har mulighed for at uploade det, kan du sende det til mig, hvorefter jeg uploader det mit site, så alle kan følge med
min e-mail-adr. står under min profil
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. november 2006 - 13:17 #12
Som jeg forstår sætnignen: Alle billeder vil ikke redigeres i Photoshop.

Er det alle billeder der ikke virker i photoshop, jeg ville prøve at afinstallere og derefter installere igen.

Det kan ligeledes skyldes en piratkopi, så hvis det er sådan en fætter du leger med, ville jeg vælge at købe det :)
Avatar billede pla-net Nybegynder
09. november 2006 - 14:54 #13
Sorry jeg ikke har svaret. Har været ude og rejse.

Jeg er kommet frem til at det er noget med penslen at gøre. Nogle penne vil gerne klone, slette mv. men andre vil ikke... Men jeg kan klone med en bestemt, og andre penne vil så ikke.

Ligeledes kan jeg tegne/male på billedet, men igen...kun med bestemte pensler...:S