Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
03. november 2006 - 11:07 Der er 4 kommentarer

Hjælp til langhåret matematisk notation ifb. neurale netværk

Hej,

Jeg fatter ikke en lyd af, hvordan formlerne på denne side skal læses:

http://www.willamette.edu/~gorr/classes/cs449/Unsupervised/SOM.html

Der er tre formler der anvender nogle tegn som jeg ikke kender. Et græsk bogstav der minder lidt om et W der flyver i luften og så et særdeles krøllet N. Og så er der også et tegn der minder om my/pi-tegnet. Det står vel næppe for pi i denne forbindelse?

Er der nogen med matematisk indsigt der kan forklare mig, hvordan man læser de 3 formler?

God weekend
Avatar billede bohlke Nybegynder
03. november 2006 - 11:12 #1
Hmm, kan ikke rigtig se problemet. Der står jo i artiklen hvad de forskellige ting er. Græske bogstaver har ikke en fast funktion, men tjener oftest som variable af en eller anden art. Dog er der ofte fagspecifikke områder hvor et græsk bogstav er fast tilknyttet et eller andet.
Avatar billede bohlke Nybegynder
03. november 2006 - 11:16 #2
De eneste faste i artiklen er det omvendte A, som betyder "for alle" samt e, som er eksponentialfunktionen.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
03. november 2006 - 12:16 #3
Hej,

Tak for hurtigt svar. Det jeg mener er om jeg kan få dig eller en anden til at skære det ud for mig pap, hvad formlerne egentlig siger. Jeg ved heller ikke hvad de to lodrette streger i den første formel betyder? Og hvad står det flyvende W for i den første formel? Jeg synes ikke der er nogen forklaring af, hvad det betyder?
Avatar billede bohlke Nybegynder
18. august 2010 - 11:36 #4
Lukketid?