Avatar billede avav Nybegynder
20. maj 2001 - 15:10 Der er 12 kommentarer

Er mine ram i stykker?

Når jeg kører ramtest på min maskine, siger \"norton diagnostics\" :
-Testing 20 patterns on 536870912 bytes of memory
-Testing memory using pattern with all bits cleared...
-Error detected at address 108396544
-Test: Failed
hvad er der ivejen?
er det væsentligt?
hvilke problemer kan opstå pga. denne fejl?
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
20. maj 2001 - 15:12 #1
Prøv at sætte RAM hastighederne ned i BIOS til f.eks. fail-safe.

Problemet kan nemlig være at nogle (eller alle) dine RAM kører f.eks. 8ns, men BIOS har sat farten til 7,5 ns eller 7,0 ns.. så har vi balladen.
Avatar billede avav Nybegynder
20. maj 2001 - 15:26 #2
hvor i bios gør jeg det ???
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
20. maj 2001 - 15:34 #3
Det er lidt forskelligt, men led efter så finder du det helt sikkert..

Eller prøv i første omgang at \"LOAD FAILSAFE BIOS\" eller \"LOAD BIOS DEFAULT\" ... måske vil det hjælpe.
Avatar billede isis Nybegynder
20. maj 2001 - 15:34 #4
hvis du har over 256mb ram i maskinen melder norton fejl i deres ramtest. Det skyldes en fejl i deres program , som eksisterer i både 2000\'eren og 2001\'eren. Så der er formentlig slet intet galt med dine ram, Jeg kan jo se du har 512mb i maskinen. Det er bare norton, der er galt på den.
Avatar billede avav Nybegynder
20. maj 2001 - 15:49 #5
hvor finder jeg et ordenligt program, som kan teste mine 512mb ram?
Avatar billede columbus Nybegynder
20. maj 2001 - 15:55 #6
Der findes et udemærket program her:
http://buck.hyperlink.net.au/~chart/
Men du skal være opmærksom på, at hvis rammene skal testes ordentligt, så skal man teste feks en hel nat. Norton laver en hurtig med ikke grundig test.
Avatar billede isis Nybegynder
20. maj 2001 - 16:12 #7
Hvis der er noget galt med dine ram vil du næsten altid opdage det. Så fryser maskinen simpelthen. Du bør kun teste dine ram, hvis maskinen fryser konstant og du ikke kan finde årsagen. Hvis din maskine ikke går ned konstant, så er dine ram helt sikkert ok. Du er formentlig bare blevet skræmt af fejlen i norton diagnostics - eller har du rigtige problemer?
Avatar billede dinoman Nybegynder
20. maj 2001 - 16:59 #8
Du kan også prøve at pakke nogle filer i winzip og se om der kommer fejl i dem. Jeg sad engang med 32mb med fejl. Mine zipfiler var fyldt med crc-errors hele tiden.
Du skal nok pakke mere end 512mb, for at få et realistisk resultat :)
Min maskine frøs altså ikke. Jeg opdagede det da jeg skulle boote win98fe i fejlsikret, himem.sys advarede mig. Himem.sys understøtter højst 64Mb.
Jeg troede dengang at det var min cpu, som havde problemer.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
20. maj 2001 - 17:01 #9
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
20. maj 2001 - 17:02 #10
Det var selvfølgelig ment som et svar;)
Avatar billede avav Nybegynder
20. maj 2001 - 17:41 #11
isis:> min maskine fryser som regel efter at have stået i windows i et par timer eller mindre
Avatar billede isis Nybegynder
20. maj 2001 - 17:53 #12
ok, jamen så er det selvfølgelig værd at tjekke om det er rammen den er gal med. Det sagde du jo ikke noget om i spørgsmålet :-)
Men som sagt, du kan ikke stole på norton i dette tilfælde