Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
02. november 2006 - 18:39 Der er 11 kommentarer

Problemer med afspilning af web-tv!

Hej!

Jeg har det problem at jeg faktisk ikke nogle steder kan afspille/se web-tv (vist det der kaldes streaming ikke?)

F.eks. på Ekstrabladets hjemmeside www.eb.dk er der ude til venstre et link ved navn "web-tv" hvor man kan se diverse klip. Men ligegyldigt hvilket klip jeg ønsker at se sker der det samme:

I vinduet vises ikke noget billedet med blot en lille hvid firkant med et rød kryds i øverste venstre hjørne.
I bunden af vinduet er det samtidig et udråbstegn og klikker jeg på dette fremkommer meddelelsen:
"Problemer med denne webside kan forhindre den i at blive vist korrekt eller fungere korrekt. Fremover kan du få vist denne meddelelse ved at dobbeltklikke på det advarselsikon, der vises på statuslinien"

Nogle der kan hjælpe?

Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen

Mads
Avatar billede Mads Praktikant
04. november 2006 - 19:46 #1
For at kunne se Ekstra Bladets web tv kræver det at man har Windows media player version 9 eller 10. Har du en af disse versioner?
Hvilken Internet Browser bruger du`?
Firefox understøtter ikke MS Windows Media player, og for at kunne anvende MS Windows Media player til Firefox er du nød til at downloade et plug-in.
Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
09. november 2006 - 15:21 #2
Hej!

Beklager det sene svar men har været bortrejst.

Jeg har Windows Media Player version 10 og min browser er Microsoft Internet Explorer 6.0.

Nogle bud på hvad jeg skal gøre?
Avatar billede Mads Praktikant
09. november 2006 - 17:10 #3
har du slået cookies til?
Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
10. november 2006 - 18:41 #4
Nu har jeg ikke meget forstand på det her men går jeg ind under "Funktioner - Internetindstillinger - Beskyttelse af personlige oplysninger" står den her på "mellem" hvor der står en beskrivelse af hvorledes den derfor behandler cookies.

Var det svar på spørgsmålet?
Avatar billede Mads Praktikant
10. november 2006 - 22:06 #5
Minimum krav til dit hardware:

Processor
1300 megahertz (MHz) processor, f.eks. Intel Pentium III eller Advanced Micro Devices (AMD)  processor, 1300 MHz processor.

(Bemærk: Ved afvikling af streaming i kvalitet højere end 600 kbps. kan det stille større krav til din processor)

Hukommelse
256 MB

(Bemærk: Ved afvikling af streaming i kvalitet højere end 600 kbps. kan det stille større krav til din hukommelse)

Harddisk plads
300 MB

Netværkskort
100-megabit TCP/IP Ethernet kort

Video kort
Super VGA (800 x 600) Eller højere opløsning
Samme eller højere

Lyd kort
16-bit Lyd kort
Kompatibel 5.1 multichannel Lyd kort

det stå inde på ekstra bladets web-tvs hjælpe side. Så hvis du ikke kan opfylde kravene, så kan det være et af problemerne.
Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
13. november 2006 - 10:01 #6
Hej!

De øverste punkter opfylder jeg men mht. netværkskort, video-kort og lydkort er jeg i tvivl om hvorledes jeg tjekker dette?

Jeg mener at jeg på et tidspunkt for noget tid siden har været i stand til at se web-tv hvorfor jeg altså tror det er en form for indstillinger den er galt med.

M.v.h. Mads
Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
13. november 2006 - 17:52 #7
Nu bliver jeg snart vanvittig af det her.

Har lige været inde på dr.dk for at skulle gense en udsendelse vha. dr.dk - tv.

Siden kører en test af mit system der viser at det fungerer som det skal og derudover har jeg gennemlæst alle krav for at kunne køre dr.dk - tv og jeg opfylder dem alle.

Alligevel sker der intet når jeg forsøger at se et klip udover at der i øverste venstre hjørne kommer en lille firkant med et rødt kryds i.

Det her problem må det da være en udfordrign at løse :-)
Avatar billede Mads Praktikant
14. november 2006 - 18:26 #8
hvilket anitivirus/firewall programmer bruger du? der er nogle som blokerer for ret meget, da man idag kan lave en virus inde i en video.
jeg bruger symantec norton og der virker det fint.
Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
15. november 2006 - 10:05 #9
Jeg benytter følgende:

- Symantec Norton Antivirus 2006
- SpywareGuard version 2.2.0.
- SpywareBlaster version 3.5.1.

Kan dette være problemet?
Hvilke indstillinger skal evt. ændres?
Avatar billede Mads Praktikant
15. november 2006 - 16:47 #10
hmm nu jeg ude i et emne jeg ikke har den storre forstand på, men prøv at kigge lidt i indstillingerne på firewallen.
Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
18. januar 2007 - 10:43 #11
Ikke nogle der har et bud på hvad problemet kan være?