Avatar billede eyesonly Nybegynder
02. november 2006 - 14:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brugere får vist en cached udgave af en side.

Jeg har et site der er opbygget i frames, med en frame til menuen og en frame der viser indholdet. Uheldigvis er jeg udsat for at nogle af mine brugere i øjeblikket får vist indholdet for en af menupunkterne, som den så ud for et halvt år siden.

Jeg har så guidet brugerne igennem at ændre indstillingen "Funktioner" -> "Internetindstillinger..." -> "Indstillinger" -> "Kontroller, om der er nye versioner af tidligere gemte sider" til "Ved hvert besøg på siden". Desuden har jeg fået dem til et slette alle offline filer.

Det plejer at virke men hjalp desværre ikke i dette tilfælde...og nu kommer det sjove: hvis jeg ber dem om at indtaste URL'en til den side der skulle vises i rammen, så de kommer direkte ind på den, så får de vist den nye side. Går de så ind på mit site og klikker på linket der åbner i en ramme, så får de igen vist den halvt år gamle side til trods for URL'en er den samme.

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
02. november 2006 - 15:59 #1
Kan muligvis skyldes en server-cache
Eller har de bookmarks til siden ??

Hivs du ikke allerede har det i dine sider så prøv med <meta http-equiv="Expires" content="-1"> i headen
Avatar billede eyesonly Nybegynder
02. november 2006 - 16:07 #2
Jeg ved ikke om, det kan være en server cache - hvor skulle den være slået til hvis det var og hvorfor er det kun 5-20 brugere ud af ca. 1000 der får vist den gamle udgave?

Det der forvirrer mig mest er at problemet kun eksisterer idet de får vist siden i en frame og ikke hvis de indtaster URL'en og kommer direkte ind på den.

"Hivs du ikke allerede har det i dine sider så prøv med <meta http-equiv="Expires" content="-1"> i headen"
Skal det indsættes på alle sider? Det er da et forsøg værd.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
02. november 2006 - 16:12 #3
Ja.. den skal i headen på alle sider ..
Den fortæller hvornår siden "udløb" ... i dette tilfælde for -1 siden = altid ... vilket skulle tvinge en evnt cache til at blive fornyet
Avatar billede eyesonly Nybegynder
03. november 2006 - 08:31 #4
Tak, jeg prøver og vender tilbage når jeg ved om det virker.
Avatar billede eyesonly Nybegynder
06. november 2006 - 13:00 #5
Hej igen

Da jeg ikk ehar fået nogen henvendelser fra folk der har problemet, siden jeg indsatte <meta http-equiv="Expires" content="-1"> på siden, formoder jeg det har hjulpet.

Det er dog ikke sikkert, da det ligesåvel kan skyldes at vi har haft henvendelser fra alle de brugere der havde tænkt sig at benytte sitet og det kan da også godt være der dukker nogen op senere med problemet. Men det kan jeg jo ikke vente på, så vil gerne give dig pointene, hvis du blot vil lægge et svar.

Kender du evt. et link til en side hvor man kan læse mere om meta data tags og hvad man kan bruge dem til?
Avatar billede eyesonly Nybegynder
06. november 2006 - 13:01 #6
PS: Mange tak for hjælpen!