Avatar billede jeppem Nybegynder
02. november 2006 - 13:34 Der er 5 kommentarer

Drop-down funktion for celler og "flueben" for udført opgave

Hej,
Jeg er ved at lave en arbejdsplan og har i den forbindelse 2 spørgsmål.

1) Jeg vil lave en drop-down når man tildeler ressourcer til en opgave. Fx en drop-down-menu med navnene Per, Jan, Ib og Hanne.

2) Dertil skal jeg også bruge en funktion hvor jeg skal sætte et "flueben" for om opgaven er udført.

Jeg synes at have set begge funktioner i brug, men kan ikke finde ud af hvor/hvordan. Håber på hjælp.
Avatar billede x-lars Novice
02. november 2006 - 14:39 #1
1) Dropdown-liste: Skrive navnene, der skal med op, et sted i dit regneark. Marker listen og vælg Indsæt > Navn.. > Definer. Kald den f.eks. "Navne" og tryk OK. Stil dig nu i den celle, hvor du vil have drop-listen og vælg Data > Datavalidering. I boksen "Tillad.." skal du vælge Liste. I feltet Kilde skriver du nu et lighedstegn, trykker F3 og vælge Navne i boksen, der kommer op. Så skulle den være dér!
Avatar billede x-lars Novice
02. november 2006 - 14:42 #2
2) Afkrydsningbokse: Prøv Vis > Værktøjslinier > Kontrolelementer. Fra denne værktøjslinie kan du vælge forskellige kontrolelementer. Når du har prøvet at sætte et par stykker ind, skal du slå designvisningen fra: Klik på ikonet på værktøjslinien Kontrolelementer, der har en blyant og en tegnetrekant på. Prøv dig frem, hvilke af kontrolelementerne, der passer dig bedst.
Avatar billede jeppem Nybegynder
02. november 2006 - 17:24 #3
Super!
Svar godtaget, det virker upåklageligt!
Tak for hjælpen
Avatar billede x-lars Novice
02. november 2006 - 19:15 #4
Herligt! §,-D
Avatar billede x-lars Novice
22. december 2006 - 09:09 #5
Lukketid?