Avatar billede fcjohn Nybegynder
02. november 2006 - 11:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vise webside på formular

Hej

Jeg skal lave en lille applikation, der kan kontrollere om en bestemt side er oppe, samt kontrollere om der er ændret data ved hjælp af en timer og et kald til en tabel med et timestamp for sidste ændring. I fald der er ændret i data, skal siden genindlæses.
Jeg vil gerne have en control, altså en slags browsercontrol til der ligger på formularen, til at vise websiden, jeg ved bare ikke hvilken jeg skal bruge?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. november 2006 - 12:17 #1
Jeg tror at du kan nøjes med at bruge Winsock (til at hente "last modified" fra headeren) og Webbrowser control'en (til at vise siden).

Det burde sådan set være nok..

Jeg programmerer ikke længere i VB, så jeg kan ikke give dig koden..

Men kig på Winsock og Webbrowser control'en..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. november 2006 - 12:22 #2
Hvis Microsoft Winsock Control er for avanceret, kan du bruge Microsoft Internet Transfer Control..
Avatar billede fcjohn Nybegynder
02. november 2006 - 13:09 #3
Jeg synes ikke jeg kan finde webbrowser control'en i min toolbox, eller den anden for den sags skyld.
I øvrigt er den side der skal opdateres bare en datalist, der skal opdateres.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. november 2006 - 13:23 #4
Eksempel: http://www.freevbcode.com/ShowCode.asp?ID=362

Der bruges Microsoft Internet Transfer Control (tryk CTRL+T og find den i listen)..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. november 2006 - 13:23 #5
Det er god ikke alle servere, der sender "last-modified".. prøv med din side..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. november 2006 - 13:25 #6
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. november 2006 - 13:28 #7
Ellers kunne du downloade filen (via Inet) og sammenligne den med den tidligere..
Avatar billede fcjohn Nybegynder
02. november 2006 - 13:32 #8
Selvom jeg tilføjer den der reference microsoft internet controls, kan jeg ikke finde komponenten i min toolbox...
Avatar billede fcjohn Nybegynder
02. november 2006 - 13:43 #9
Ok, nu har jeg fundet den... Prøver mig lidt frem
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. november 2006 - 19:31 #10
Som jeg skrev i 02/11-2006 13:23:41, er det ikke alle servere der sender "last-modifed" med..

Dvs, Inet1.GetHeader("Last-modified") kan returnere en tom streng..

Koden fra http://www.freevbcode.com/ShowCode.asp?ID=362 :

' #VBIDEUtils#****************************************************
' * Programmer Name  : Waty Thierry
' * Web Site        : www.geocities.com/ResearchTriangle/6311/
' * E-Mail          : waty.thierry@usa.net
' * Date            : 28/07/99
' * Time            : 16:40
' **************************************************************
' * Comments      : Determine when a web page was last modified
' *
' *************************************************************

'set a reference to the Microsoft Internet Control and then use
'the below
Public Function PageLastModified(URL as string) as String
Dim strHeader As String

'set protocol to HTTP
Inet1.Protocol = icHTTP

'open URL
On Error Resume Next
Inet1.OpenURL (URL)
if Err.Number > 0 then Exit Function

' Retrieve the date page was last modified
strHeader = Inet1.GetHeader("Last-modified")
PageLastModified = strHeader

End Function

Kaldes f.eks. med:

dim dato as string

dato = PageLastModified("http://www.eksperten.dk")

msgbox dato
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. november 2006 - 19:34 #11
Forresten.. browser-control'en hedder "Microsoft Internet Controls" og er af type "WebBrowser"..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. november 2006 - 13:40 #12
Hvis du ikke kan få det til at virke med datoen, kan du prøve med forslaget i 02/11-2006 13:28:04:

"Ellers kunne du downloade filen (via Inet) og sammenligne den med den tidligere.."
Avatar billede fcjohn Nybegynder
06. november 2006 - 21:29 #13
Kan du ikke sende et svar så du kan få point...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. november 2006 - 21:38 #14
Jo, det kan jeg godt :-)