Avatar billede mohammed50 Nybegynder
01. november 2006 - 21:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spoergsmaal om diverse RAM

Hej
Jeg vil lige hoere om nogen kan forklare mig hvad forskellen er paa de forskellige pins paa en ramblok og hvad forskellen er paa ddr og ddr2 osv. Nu har jeg en 184 pins ram slot, og da en 200 pins ramblok ser mage til ud som en 184 pins, er mit spoergsmaal saa, om jeg kan bruge en 200 pins ramblok i mit nuvaerende bundkort. Saa min ramblok kan bruges naar jeg skifter mit bundkort ud til et nyere, da jeg gaar udfra at en 200 pins ramblok sikkert er hurtigere og bedre end en 184 pins ramblok ???? eller er jeg helt forkert paa den ?
Avatar billede venturer Nybegynder
01. november 2006 - 21:14 #1
Umiddelbart kan du bruge pin-tallet til at at afgøre om dine ram passer til dine sokler.
Du kan IKKE sætte 200pin ram i en sokkel beregnet til 184 pins. Godt nok ligner de hinanden, men hvis du sammligner et 200 pins ram-modul med et 184 pins vil du kunne se forskel i den fysiske form.
Den simple forklare på forskellen mellem DDR og DDR II er:
DDR II er en nyere version. Grundlæggende set det samme, bare højere hastigheder (og en anden fysisk form/antal pins)
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2006 - 21:25 #2
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
02. november 2006 - 22:20 #3
ok, saa langt saa godt :)), men nu er jeg ude efter en 1 GB ram modul 184 pins til mit bundkort. Jeg har set paa nogen stykker, og et sted paa nettet er der 2 1GB ram pc3200, hvor den ene er 2.5 volt som er dyre og den anden er 2.6 volt som den eneste forskel paa de to 1GB ddr ram pc3200. Hvad gaar det ud paa ?
Avatar billede venturer Nybegynder
07. november 2006 - 22:00 #4
Jeg mener at den på 2,5 volt kan overclockes mere. Men jeg er ikke helt sikker.