Avatar billede Andarkelben Praktikant
01. november 2006 - 17:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg lyden med fra min HD optager til mit capture kort

Jeg har en medion 80GB HD-optager (købt i Aldi) og et MSI TV@Anywhere capture kort (http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=TV@nywhere)
i min computer.

Jeg vil gerne flytte film fra HD-optageren, til computeren, da man ikke kan klippe dem på optageren, iden man brænder dem. Mit problem er, at jeg ikke kan få lyden med over på computeren. Jeg har et video-kopieringskabel, med to phono-stik, sidden i de gule porte på henholdsvis capturekortet og optagere, og billedet kommer fint med over. HD-optageren har to phono udgange til audio, men capture kortet har kun en line-in jack, så jeg har brugt en adapter der ændrer de to phono, til én jack. Ved ikke om det skal kunne lade sig gøre, men der kommer i hvert fald ingen lyd med over.

Nu ville jeg så lige høre, om nogen skulle ske at have en ide til hvad jeg skal gøre, bortset fra at gå ud og købe et nyt capture kort, med to phono-indgange til audio.
Avatar billede a1a1 Novice
01. november 2006 - 17:42 #1
har du prøvet at sætte det til dit normale lydkorts indgang?

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
01. november 2006 - 17:47 #2
det kan også være at du bare skal vælge TV kortet til at være standardenhed under "indspiling af lyd" i kontrolpanelet -> lyde og enheder
Avatar billede Andarkelben Praktikant
02. november 2006 - 14:19 #3
Nej har ikke prøvet nogen af delene, så det gør jeg lige og ser hvad der sker...
Avatar billede Andarkelben Praktikant
03. november 2006 - 13:32 #4
wheeey, så fik jeg mit capture-kort til at bruge mit lydkort som indput enhed, så nu kører lyden igennem lydkortet og billedet igennem capture-kortet, så mange tak for hjælpen a1. Hvis du lige laver et svar, så smider jeg nogle point efter dig...
Avatar billede a1a1 Novice
03. november 2006 - 15:04 #5
Det var da godt
;o)