Avatar billede infovidstud Nybegynder
31. oktober 2006 - 22:21 Der er 7 kommentarer

Opdatering til SP2 forhindrer adgang til min (sekundære) harddisk

Hej. Jeg har haft problemer med min ene harddisk (En 200GB Hitaschi HDT722520DLAT80)siden jeg opdaterede til Windows SP2. Jeg har prøvet at fjerne SP2 og genindstallere den, uden forbedringer; senest har jeg genindstalleret hele Windows XP Home Edition, hvilket gjorde, at jeg havde adgang til harddisken...indtil jeg installerede SP2. Underligt nok har jeg adgang til harddisken fra fejlsikret tilstand.

Hvordan kan jeg få adgang til min harddisk og beholde SP2?
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2006 - 22:33 #1
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2006 - 23:19 #2
Hvis haverslevs link ikke hjælper, så lav en slipstreamet WinCD-SP2:
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/
Avatar billede infovidstud Nybegynder
31. oktober 2006 - 23:30 #3
Haverslevs link hjalp desværre ikke :(

Det skal måske lige siges, at jeg kan se min harddisk (delt i D og E drev), men når jeg dobbelt klikker på den får jeg følgende besked: 'D:\ er ikke tilgængelig. Filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses'.

Slipstream-løsningen skal jeg lige se på med friske øjne. Tak for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2006 - 07:54 #4
Lyder lidt mærkeligt.
Du skriver, at du har adgang til den i fejlsikret tilstand, det tyder på 2 ting.
1. som jeg har nævnt vedr. ejerskabet.
2. Eller den konto du pt. kører med, ikke er en admin. konto.

Prøv at smide din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

der vil også komme nogle spørgsmål, som du skal svare pp f.eks med Y osv.
Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  fixboot            (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  bootcfg /rebuild  (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede infovidstud Nybegynder
01. november 2006 - 17:41 #5
Jeg er bange for, at det er gået fra skidt til værre....Windows Update ville hente nogle vigtige sikkerhedsopdateringer (65 stk!), hvilket jeg lod den. Nu kan maskinen KUN starte fra fejlsikret tilstand :(

Haverslev jeg har gjort som du har beskrevet, men så vidt jeg kan se har det ikke ændret på noget.

Bør jeg gendanne systemet?
Avatar billede haverslev Novice
02. november 2006 - 10:52 #6
Tror det måske kan være noget "snavs" der forhindre dig i at starte, da en opdatering
med SP2 og efterfølgende - IKKE skulle give de problemer du oplever.
Det kan derfor være en fordel at starte forfra.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. november 2006 - 22:39 #7
Var der noget du kunne bruge?