Avatar billede ldplusse Nybegynder
31. oktober 2006 - 18:55 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Ny ekstern harddisk virker ikke

Jeg har havde en defekt Maxtor Onetouch ext. harddisk på 300Gb, hvor disken havde mange bad blocks, derfor har jeg købt en ny maxtor, dog en 320Gb.

Har sat jumper til Cabel select ligesom den gamle gjorde, men det virker ikke.

Der kommer ikke nogen ext. disk på min pc.
Kan det passe at den ikke kan se den nye disk?

Eller noget andet der er galt?

Hilsen
Lars Kuhlmann
Avatar billede ldplusse Nybegynder
31. oktober 2006 - 18:56 #1
Det skal lige siges, at jeg har købt ny disk og sat i det gamle kabinet.
Avatar billede t-bee Novice
31. oktober 2006 - 19:02 #2
Jeg ved ikke om det gør en forskel, men normalt skal jumperen være sat til 'master'
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2006 - 19:08 #3
Han du ikke se den i Diskhåndtering?? Du kan først se disken i DEnne computer når du har oprettet partitioner
Avatar billede venturer Nybegynder
31. oktober 2006 - 19:11 #4
En ny harddisk er almindeligvis ikke hverken partitioneret eller formateret. Så jeg vil også lige foreslå at kiige i diskhåndtering.
Du finder denne ved at højreklikke på "Denne Computer" og her vælge punktet "Administrer". Så skal "Computeradministration" gerne dukke op hvor et stykke nede af listen kan finde Diskhåndtering.
Avatar billede ldplusse Nybegynder
01. november 2006 - 17:15 #5
Ha ha, jeg er sku for dum.
Og jeg er ellers IT Konsulent, men jeg tænke slet ikke på dette.

Nå er disken på og partioneret
Kan det heller ikke meget tid, da min søn forstyrrede hele tiden.

Men tak for hjælpen.
Men helgec og venture, giv lige et svar så kan i dele points.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2006 - 21:00 #6
:o)
Avatar billede venturer Nybegynder
01. november 2006 - 21:33 #7
Klart klart. Skyd skylden på knægten ;)